موضوعات ‌مرتبط: سیاسی فلسطین

a/153601 :کد

آمار شهدای غزه

تعداد شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

  چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ — ۲۳:۱۳
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -تعداد شهدای غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه امشب (۲۹ آذر) در هفتاد و پنجمین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۰ هزار نفر خبر داد؛ از این میان هشت هزار نفر کودک و ۶۲۰۰ نفر نیز زن هستند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، در بیانیه این نهاد آمده است: «۷۵ روز از نسل‌کشی دسته‌جمعی ارتش اشغالگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین در غزه می‌گذرد و همچنان کشتار وحشیانه زنان و کودکان ادامه دارد، جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی متر به متر غزه را بمباران می‌کنند».

طبق این بیانیه، ۱.۸ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند و نزدیک ۲.۴ میلیون نفر (تمامی ساکنان غزه) در شرایط بسیار دشوار و بی سابقه به سر می‌برند. در این مدت ۱۷۰۰ جنایت رخ  داده که طی این حملات ۲۰ هزار نفر شهید و ۶۷۰۰ نفر نیز مفقود شده‌اند؛ هشت هزار نفر از آن‌ها کودک و ۶۲۰۰ نفرشان زن هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت حماس همچنین خبر داد که در ۷۵ روز گذشته ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی، ۳۵ نفر امدادگر و ۹۷ روزنامه‌نگار و عکاس خبری به شهادت رسیده‌اند. طبق این اطلاعیه، تاکنون ۵۲۶۰۰ نفر نیز در غزه زخمی شده‌اند.

طبق این بیانیه ۲۳ بیمارستان در بمباران‌ها آسیب دیده و دیگر قادر به فعالیت نیستند و ۱۰۲ آمبولانس نیز هدف بمباران‌ها قرار گرفته‌اند و ۹۰ مدرسه و دانشگاه به طور کامل و ۲۸۳ مدرسه به شکل جزئی، ۱۱۴ مسجد به طور کامل و ۲۰۰ مسجد به شکل جزئی تخریب شده‌اند.

در این راستا امروز «میرجانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در سخنانی گفت که جنگ غزه، یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌المللی است.

در مقابل نیز  «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای جزئیات عملیات‌های خود طی چند روز اخیر را اعلام کرد.

قسام اعلام کرد طی ۷۲ ساعت اخیر توانسته ۴۱ خودروی زرهی ارتش اسرائیل را هدف حمله قرار دهد که از این تعداد، برخی به طور کامل منهدم شدند و به برخی دیگر خسارت وارد شده است.

شاخه نظامی حماس اضافه کرد رزمندگان مقاومت کشته شدن ۲۵ نظامی اسرائیلی و جراحت ده‌ها نظامی دیگر را طی ۷۲ ساعت گذشته تایید کرده‌اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :