موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی تکنولوژی

a/153604 :کد

دقیق‌ترین دماسنج فضایی جهان نابود شد

دقیق‌ترین دماسنج فضایی جهان نابود شد

  پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ — ۰۷:۱۲
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -دقیق‌ترین دماسنج فضایی جهان نابود شد

دقیق‌ترین دماسنج فضایی جهان ۲ ماه پس از اولین انتشار تصویرش، از بین رفت.

به گزارش تحلیل ایران، HOTSAT-1 نام بهترین دماسنج فضایی جهان است که انتشار تصاویر دقیق آن، در اوایل اکتبر، دانشمندان را به وجد آورده بود.

 

نخستین تصویر این دماسنج نمایی از شهر لاس‌وگاس بر اساس شاخص‌های حرارتی بود که با جزئیات بی‌سابقه‌ای نشان داد که چگونه دما در سطح زمین تغییر می‌کند. دوربین این ماهواره آنقدر حساس بود که حتی می‌توانست قطارها را از روی آثار حرارتی آنها ردیابی کند.

 

 

با وجود این دقت بالا و هزینه‌ بالایی که برای ساخت آن شده است، HOTSAT-1 تنها 6 ماه پس از پرتاب از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا، فضاپیمای آزمایشی از کار افتاده است.

 

شرکت SatVu، سازنده و اپراتور HOTSAT-1  اعلام کرد که این فضاپیما دچار یک "ناهنجاری" شده است که انتظار می‌رود بر عملیات جاری تاثیر بگذارد. در این بیانیه ماهیت این ناهنجاری مشخص نشده اما بی‌بی‌سی در گزارش خود اعلام کرد که سیستم آسیب‌دیده، دوربین حرارتی گرانبهای HOTSAT-1 است که اوایل این هفته از کار افتاده است. مهندسان SatVu هنوز با فضاپیما در تماس هستند، اما انتظار ندارند عملیات را بازیابی کنند.

 

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این دماسنج فضایی، ترسیم چگونگی خروج گرما از ساختمان‌ها است که برنامه‌ریزان شهری را قادر می‌سازد تا اقداماتی را انجام دهند که منجر به بهره‌وری انرژی بهتر و کاهش ردپای کربن شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :