موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153616 :کد

اسرائیل نگران عملیات‌های دریایی

اسرائیل فقط باید نگران عملیات‌های دریایی ما باشد

  پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ — ۲۰:۵۵
تعداد بازدید : ۷۰   
 تحلیل ایران -اسرائیل فقط باید نگران عملیات‌های دریایی ما باشد

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار به تردد دریایی رژیم صهیونیستی، گفت که صنعا با حملات به کشتیهای اسرائیلی به دنبال شکست محاصره غزه است.

  • به گزارش تحلیل ایران، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن که بارها وی و مسئولان این کشور عملا حمایت خود را از مردم فلسطین نشان داده‌اند، هشدار داد که رژیم صهیونیستی فقط باید نگران عملیاتهای دریایی صنعا باشد.

 

عبدالسلام با اشاره به اینکه هدف یمن، توقف حملات این رژیم به مردم غزه و شکست محاصره این شهر است، گفت: هیچ کس در جهان نباید اجازه دهد این رژیم تمامی ارزشها و مقدسات را زیر پا بگذارد.

 

شبکه خبری المسیره به نقل از این مقام یمنی گزارش داد، تا کی باید در سطح بین‌الملل شاهد این حجم از سکوت در قبال «توحش اسرائیل» باشیم و اینکه «چه کسی به آمریکا حق داده است که این همه سلاح و حمایت سیاسی از اسرائیل داشته باشد تا به جنایات خود علیه غیرنظامیان غزه ادامه دهد؟».

 

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه صهیونیستها به دنبال گسترش دامنه درگیری به ویژه در میان کشورهای عربی و اسلامی هستند، گفت: این کشورها باید حمایت بیشتری از غزه داشته باشند و نتانیاهو را از تله‌ای که گرفتار شده است، نجات ندهد.

 

‏عبدالسلام از اینکه مالزی پذیرای کشتیهای اسرائیلی نشده است، قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی هم چنین اقدامی انجام دهند.

 

منابع غربی می‌گویند که حملات فزاینده یمن در دریای سرخ دردسر جدیدی را برای نیروی دریایی آمریکا ایجاد می‌کند و ارتش این کشور با انتخاب‌های دشواری در مورد نحوه واکنش به امواج حملات روبه‌رو خواهد شد.

 

آمریکا به بهانه حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ، ائتلافی علیه یمن تشکیل داده است. وزیر دفاع آمریکا اخیرا در تل‌آویو تشکیل ائتلاف دریایی منطقه‌ای برای مواجهه با ارتش یمن را اعلام کرد. صنعا هشدار داده است که هر کشوری عضو این ائتلاف شود، باید منتظر حمله به کشتیهای خود باشد.

 

گذشته از این، نیویورک‌تایمز به ضعف‌های این ائتلاف اشاره کرد و غیاب کشورهای مهم عربی در آن را «چالش قابل توجه» توصیف کرد. پایگاه خبری «الخلیج» هم با اعلام عدم انضمام چند کشور مهم منطقه نوشت که «عربستان خواهان یک تقابل دیگر با یمن نیست، امارات به کارآیی این ائتلاف اعتقاد ندارد و مصر هم ماهیت آن را نمی‌پذیرد».

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :