موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/153645 :کد

وزش باد و بارش پراکنده در پایتخت

تداوم بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه

  شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۸۵   
 تحلیل ایران -تداوم بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه

سازمان هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، از تداوم بارش‌ها در کشور تا روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد: امروز در تهران گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گزارش تحلیل ایران بر اساس اعلام سازمان هواشناسی،  سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت روز گذشته (جمعه) وارد کشور شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا روز دوشنبه در کشور شاهد بارندگی‌ها خواهیم بود.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (شنبه) در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط جنوب و بخش‌هایی از مرکز و به تدریج در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز گستره بارش‌ها در مناطقی از نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در برخواهد گرفت؛ همچنین از اواخر وقت امروز در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها را همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

شدت بارش‌ها امروز در شمال‌شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود که به صورت برف رخ می‌دهد.

فردا (یکشنبه) نیز در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور به صورت پراکنده رخ خواهد داد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور نیز با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی اعلام کرد: امروز روز شنبه (۲ دی‌ماه) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، جنوب و ارتفاعات لرستان، ارتفاعات جنوب اصفهان و روز یکشنبه (۳ دی‌ماه) در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و شمال کرمانشاه بارش باران، در مناطق گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و احتمال وقوع بهمن رخ می‌دهد.

بر اساس ای هشدار به دنبال تشدید فعالیت سامانه بارشی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

طی دو روز آینده در برخی ساعات در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و در شمال‌غرب، غرب، شمال‌شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

امروز (شنبه) شمال خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده که به تدریج ابری خواهد شد و گاهی وزش باد رخ می‌دهد؛ البته بارش‌های پراکنده را در پایتخت خواهیم داشت.

امشب نیز آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف و کولاک برف است. وزش باد شدید گاهی خیلی شدید از بعدازظهر امروز (شنبه) تا روز سه‌شنبه مورد انتظار است و حداقل دمای امروز ۷ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :