موضوعات ‌مرتبط: سیاسی غرب آسیا

a/153650 :کد

بدون توقف تجاوز به غزه، مذاکره نمی‌کنیم

بدون توقف تجاوز به غزه، مذاکره نمی‌کنیم

  شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -بدون توقف تجاوز به غزه، مذاکره نمی‌کنیم

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی با رد آتش‌بس های موقت، تاکید کردند که بدون توقف تجاوز و عقب‌نشینی اشغالگران از غزه، اسیری مبادله نمی‌کنند.

به گزارش تحلیل ایران، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اصرار دارند که تنها در صورت دستیابی به یک توافق آتش‌بس فراگیر و عقب‌نشینی جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیلی از سراسر نوار غزه درباره تبادل اسرا، مذاکره می‌کنند. 

 

وبگاه «فلسطین الیوم» با اشاره به وجود میانجی‌گری‌ میان رژیم اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، نوشت: جهاد اسلامی و حماس بر موضع کنونی خود مبنی بر رد تبادل جزئی اسرا یا آتش‌بس موقت بشردوستانه تاکید دارند و در مقابل طرف اسرائیلی در حال حاضر برقراری چنین آتش‌بسی را رد می‌کند.

 

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین امروز (شنبه ۲۳ دسامبر) گفت که موضع این جنبش کاملا با موضع «حماس» همخوانی دارد و مخالف مذاکره درباره اسرای اسرائیلی قبل از آتش‌بس همه‌جانبه و عقب‌نشینی کامل از نوار غزه است.

 

وی افزود: «جایی برای تبادل اسرا با آتش‌بس موقتی که پس از آن اسرائیل بمباران غیرنظامیان را از سر می‌گیرد، وجود ندارد ضمن این‌که تجاوز آن به غزه به هیچ یک از اهداف اعلامی دست نیافت و صرفا موجب کشتار غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان، کودکان و افراد سالمند شد».

 

الهندی تصریح کرد که اشغالگران در این مدت، چیزی جز سوزاندن بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها و نسل‌کشی در مقابل چشم جهانیان به دست نیاورده‌اند و می‌خواهند اسرای خود را بازگردانند و این پرونده را در سایه تداوم تجاوز بی‌بازخواست در نوار غزه ببندند. 

 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار پنجشنبه (۲۱ دسامبر) به میانجیگران بین‌المللی ابلاغ کرد که اگر اسرائیل اسرای خود را «زنده می‌خواهد»، تبادل اسرا تنها پس از «آتش‌بس کامل» و بر اساس طرح «همه در قبال همه» امکانپذیر است.

 

از زمان آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و حماس در عملیات «طوفان الاقصی» خود بیش از ۲۵۰ اسیر در غزه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از چندین آتش‌بس موقت بین حماس و تل‌آویو، ۱۲۶ اسیر صهیونیست و ۱۱ تبعه خارجی همچنان در اختیار حماس هستند و ۱۱۰ اسیر آزاد شده‌اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :