موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رهبری

a/153656 :کد

رهبر انقلاب:

انتخابات جلوی دیکتاتوری و اغتشاش در کشور را می‌گیرد

  شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۹:۲۹
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -انتخابات جلوی دیکتاتوری و اغتشاش در کشور را می‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات، اشکال‌تراشی می‌کنند و دلسرد می‌کنند و توجه ندارند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری می‌شود یا هرج و مرج و ناامنی.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان با اشاره به لزوم روشن شدن اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی اظهار کردند: دو کلمه جمهوری و اسلامی، هر دو وابسته به انتخابات هستند؛ جمهوری، یعنی مردم‌سالاری و حاکمیت کشور به دست مردم و هیچ راهی جز انتخابات برای دخالت مردم در حاکمیت وجود ندارد.

ایشان افزودند: بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات، اشکال‌تراشی می‌کنند و دلسرد می‌کنند و توجه ندارند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری می‌شود یا هرج و مرج و ناامنی. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری، هرج و مرج، ناامنی و اغتشاش در کشور را می‌گیرد، انتخابات است.

مردم با انتخابات می‌توانند حاکمیت ملی را تامین کنند 

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات، مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند با آن، حاکمیت ملی و مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تأمین کنند.

ایشان با بیان اینکه انتخابات در کشور تحول ایجاد می‌کند افزودند: بعضی‌ها اسم تحول را می‌آورند و اظهار طرفداری از تحول می‌کنند اما عملاً  آن چیزی که مقدمه حتمی تحول است یعنی انتخابات، مورد بی‌اعتنایی آنان قرار می‌گیرد.

انتخابات، پایه تحول در کشور است 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: با انتخابات می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد؛ صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحول ایجاد کنند که راهش آن است که با انتخابات، اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست‌جمهوری یا شوراها کسانی را که با آن فکر سیاسی و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آن‌ها همراه هستند، سر کار بیاورند که این تحول می‌شود؛ در واقع انتخابات، پایه تحول است.

برای برطرف‌شدن مشکلات، باید در انتخابات شرکت کنیم 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی‌ها مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند که این کاری غلط، اشتباه و به ضرر کشور است؛ به ضرر فلان شخص و آدم نیست بلکه به ضرر کشور است. ایشان ادامه دادند: بعضی‌ها برای آنکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند؛ اگر مشکلات وجود دارد، راه‌حل مشکلات چیست؟ راه‌حل مشکلات، انتخابات است؛ اتفاقاً برای آنکه مشکلات برطرف شود، باید در انتخابات شرکت کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :