موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی فرهنگی

a/153665 :کد

تعین و تکلیف برای خیابان سی تیر

تکلیف اغذیه‌فروشان ۳۰ تیر چه می‌شود؟

  شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۹:۳۰
تعداد بازدید : ۵۶   
 تحلیل ایران -تکلیف اغذیه‌فروشان ۳۰ تیر چه می‌شود؟

در حالی که اخباری مبنی بر انتقال اغذیه فروش‌های ۳۰ تیر به شرق تهران اعلام شده بود اما مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران این موضوع را رد کرد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، اینجا موش‌ها جولان می‌دادند و زباله‌ها پشت دکه‌ها دپو می‌شد؛ سیستم فاضلاب نداشت و با تانکر و دبه آب می‌آوردند. مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران می‌گوید در «اغذیه فروشی‌های خیابان سی تیر بهداشت رعایت نمی‌شد» و گله‌مندی هایی در این زمینه از سوی برخی شهروندان مطرح شده بود.

چند روزی است که خبری مبنی بر جمع‌آوری کافه‌ها و رستوران‌های سیار خیابان سی تیر در فضای مجازی دست به دست می‌شود و عده ای می‌گویند قرار است کافه های خیابان قدیمی تهران به خاطر شکایت موزه ملی به‌ دلیل تاثیر منفی دود ناشی از طبخ غذا بر روی آثار تاریخی و همچنین شکایت بیمارستان همجوار آن‌ به شرق پایتخت منتقل شود اما معاون شهردار تهران حسین نظری می گوید این موضوع در دستور کار نیست.

در پاییز  سال۹۶ بود که اولین خیابان غذای تهران( استریت‌فود ) به صورت ماشین و ون‌کافه با نظر مساعد شهردار وقت، در خیابان سی‌تیر کلید خورد. سازه این  ۳۰ غرفه، موقت و برای یک سال طراحی شده بود، اما به دلیل استقبال مردم در این سال‌ها  کار با سازه موقت و بدون زیرساخت ادامه پیدا کرد و اما حالا قرار است این خیابان مانند گذر غذای باب همایون با تغیراتی  فعالیت خود را از سر گیرد.

موضوع مشاغل سیار در کشور معضلاتی را به همراه دارد؛ حضور جیگرکی، وانتی‌ها و دستفروشان  از جمله مشکلاتی است که شهروندان دچار آن هستند؛ هر چند که سال هاست موضوع انتقال مشاغل مزاحم مطرح است اما اقدام اساسی صورت نگرفته است.

درحالی که نگین گطمیری مجری طرح استریت فود ایران (غذاهای خیابانی) می‌گوید دکه های غذایی خیابان سی تیر به طور «روزانه و مداوم توسط کارشناس رسمی بهداشت محیط مستقر، بررسی و نظارت می شد» اما مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران سعید بیگی به خبرنگار فارس می‌گوید «معضلات بهداشتی در محدوده ۳۰ تیر وجود داشت» و با گرفتن پیمانکار قرار است از امروز بهسازی آغاز و در اسفند کار به اتمام برسد.

به گفته کارشناسان بهداشت، باید ساماندهی و زیرساخت های مناسب به منظور رعایت نکات بهداشتی انجام و از وزارت بهداشت هم تاییدیه لازم اخذ شود. باید نحوه جمع آوری پسماند در این محدوده به درستی صورت گیرد تا دیگر شرایط زندگی برای حیوانات موذی فراهم نشود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :