موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153666 :کد

پایان عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

چرا ارتش اسرائیل به فکر عقب‌نشینی از غزه افتاد؟

  شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۶:۰۴
تعداد بازدید : ۷۱   
 تحلیل ایران -چرا ارتش اسرائیل به فکر عقب‌نشینی از غزه افتاد؟

ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی بود با عملیات‌های زمینی در غزه می‌تواند بخش بزرگی از اهداف خود را در جنگ محقق سازد و اسرای اسرائیلی را آزاد کند حالا تصمیم به عقب راندن نیروهای خود از این منطقه گرفته و دربار

به گزارش تحلیل ایران، بعد از اینکه منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم به دنبال پایان عملیات زمینی در نوار غزه و عقب راندن نیروهای خود از این منطقه است، کارشناسان نظامی منطقه ارزیابی می‌کنند که علت این تصمیم ارتش اسرائیل، عدم وجود هیچ‌گونه چشم‌انداز نظامی برای صهیونیست‌ها در غزه است.

«فائز الدویری» تحلیلگر امور نظامی و راهبردی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در این زمینه گفت که علاوه بر عدم وجود چشم‌اندازی برای تحقق اهداف نظامی اسرائیل در غزه، فشارهای اقتصادی و تغییر رویکرد افکار عمومی اسرائیلی‌ها و نیز مواضع بین‌المللی موجب شده تا صهیونیست‌ها قدرت ادامه جنگ را نداشته باشند.

وی ادامه تشدید تنش‌های میدانی را نتیجه شکاف میان طرح‌های سیاسی که دو طرف جنگ ارائه می‌دهند دانسته و تاکید کرد تا این لحظه هیچ چشم‌اندازی برای ازسرگیری مذاکرات وجود ندارد و جنبش حماس تاکید کرده که قبل از توقف کامل تجاوزات اسرائیل هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود. اسرای اسرائیلی در غزه یک برگ برنده برای حماس و نیروهای مقاومت هستند و بنابراین حماس هرگز این کارت خود را نمی‌سوزاند.

الدویری افزود، انتظار می‌رود که درگیری‌ها به طور شدید ادامه یابد؛ زیرا رژیم اشغالگر دیگر هیچ کارتی ندارد و بنابراین سعی خواهد کرد برای تحت فشار قرار دادن حماس جهت بازگشت به مذاکرات برای تبادل اسرا هرکاری انجام دهد. مرحله سوم عملیات‌ زمینی در غزه که اسرائیلی‌ها درباره آن صحبت می‌کنند یک پروژه از پیش شکست خورده بوده و آنها دوباره مجبور به عقب نشینی می‌شوند.

این تحلیلگر امور نظامی منطقه ادامه داد، حتی اگر نیروهای ارتش اشغالگر خود را سازماندهی و منطقه حائلی که درباره آن صحبت می‌کنند را ایجاد کنند هرگز نمی‌توانند امنیت و ثبات خود را در مناطقی که در آنها مستقر خواهند شد تکمیل کنند و دوباره مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

وی تصریح کرد، همچنین اطلاعاتی مبنی بر نافرمانی در برخی یگان‌های ارتش اسرائیل وجود دارد که نشان می‌دهد گروهی از نظامیان از ورود به میدان جنگ خودداری می‌کنند.د

پیش از این شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای پایان دادن به عملیات زمینی در نوار غزه ظرف چند هفته آینده است و مرحله سوم جنگ شامل کاهش تعداد نیروها، تشکیل منطقه حائل و ادامه حملات متمرکز است.

این درحالی است که مقاومت فلسطین قصد عقب‌نشینی ندارد و تاکید کرده قبل از آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن، اسرای نظامی صهیونیست را آزاد نمی‌کند و همچنین پیش از برقراری آتش‌بس کامل در غزه هیچ مذاکره‌ای درباره تبادل اسرا انجام نمی‌گیرد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد اسرائیل هرکاری که می‌توانست برای کسب دستاورد نظامی در جنگ غزه انجام داد و اکنون در پیدا کردن راهکار سیاسی و نظامی برای خروج از این باتلاق ناکام مانده است. ناظران امور معتقدند همه شواهد حاکی از فرسایشی بودن جنگ غزه است و حتی اگر این جنگ چند ماه دیگر نیز طول بکشد، تغییری در وضعیت آن ایجاد نمی‌کند و به نفع اسرائیل است که هرچه زودتر از این جنگ خارج شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :