موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153692 :کد

ماندگارترین پاسدار جمهوری اسلامی

محمدکاظم انبارلویی

  یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ — ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۱۰۶   
 تحلیل ایران -ماندگارترین پاسدار جمهوری اسلامی

محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

 

۱- یک پرسش کلیدی درذهن مردم ایران، شیفتگان انقلاب اسلامی و آشنایان با تاریخ جنگ‌های ۲۰۰ سال اخیر در ایران و منطقه وجود دارد و آن اینکه اگر شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار در شمار شهدای انقلاب اسلامی نبود چه اتفاقی می‌افتاد!؟

سرزمین ایران، یکی از آسمانی‌ترین و نورانی‌ترین نقاط زمین است. در این سرزمین طی ۴۰ سال گذشته مردانی رخ در نقاب خاک کشیدند که از نظر شرافت ذاتی در اندازه شهدای بدر، احد و حنین زمان رسول الله (ص) هستند.

یکی از درخشانترین چهره‌ها و ماندگارترین آنها در عرصه جهاد و شهادت شهید قاسم سلیمانی است.

۲- اگر قاسم سلیمانی نبود یک قطعه مهم از تاریخ دفاع مقدس در جورچین مبارزات رزمندگان اسلام، ناقص می‌بود. چهره او و یاد او یادآور تأسیس مکتب نظامی در دفاع از امنیت ملی و مصالح ملی بود که یاد تمامی سرداران شهید از باقری‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و صیاد شیرازی‌ها و ... را دربرمی‌گیرد.

۳- خدا خواست او را در میان طوفان‌ها و عملیات نظامی در دفاع مقدس حفظ کند تا یک نقش ویژه در شکل‌گیری محورمقاومت و بنیانگذاری ارتش رهایی‌بخش چندملیتی در منطقه ایفا کند تا شجاعانه سینه به سینه ناتو و ارتش خونخوار رژیم صهیونیستی بایستد. نام او به عنوان سردار فاتح سرنگونی داعش در تاریخ معاصر ثبت است اگر قاسم سلیمانی نبود، داعش بخش عظیمی از کشورهای اسلامی را فتح و به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل سال‌ها در منطقه حکمرانی می‌کرد.

۴- اگر قاسم سلیمانی نبود، گفتمان فرهنگ شهادت در جامعه ما ناقص می‌ماند. او در بازتولید و بازخوانی مفهوم شهادت در نظام ما جایگاه ویژه دارد. او نماد و الگوی یک سرباز واقعی اسلام و ولایت بود و هست. او تمامی عمر و جوانی‌اش را تا آخرین لحظات حیات وقف جمهوری اسلامی کرد و روزی نبود که از اندیشیدن به دشمن و دفاع از ملت ایران غفلت کند.

۵- جمهوری اسلامی در نگاه شهید قاسم سلیمانی مرکز اسلام و تشیع و قرارگاه حسین‌بن‌علی است و از نگاه او جمهوری اسلامی حرم است. اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها هم خواهند ماند.

امروز چنین نگاهی به ایران، یک فرهنگ شده است. او در تئوریزه کردن این نگاه نقش اول را بازی می‌کند.

۶- شهید سلیمانی معتقد بود اساس دشمنی اشرار جهان با جمهوری اسلامی ویران کردن خیمه ولایت است. لذا می فرمود، ایرانیان از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولایت فقیه! لذا براساس همین فهم تأکید می‌کرد؛ دور از هر اختلاف برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنید!

۷- امام خامنه‌ای در پیام اولیه خود به مناسبت شهادت سردار شهید سلیمانی این گونه از شخصیت او تجلیل کرد؛
- شهید سلیمانی نمونه برجسته از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام بود.
- شهید سلیمانی همه عمر خود را در جهاد در راه خدا گذراند.
- شهید سلیمانی چهره بین المللی مقاومت است.

میلیون‌ها ایرانی و عراقی که در ایام شهادت او شانه خود را به علامت تجلیل از یک عمر مجاهدت، زیر تابوت او دادند. به این ادراک رسیده بودند اگر شهید سلیمانی نبود چه سرنوشتی در انتظار ملت ایران و ملت‌های منطقه بود.
شهادت شهید سلیمانی آغاز پایان هژمونی آمریکا در منطقه و جهان است.
این حقیقت را می‌توان در قاب عملیات محیرالعقول طوفان‌الاقصی در غزه و زلزله افکار عمومی جهان علیه نظام آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی دید.

                               

  محمدکاظم انبارلویی
  تحلیل گر
  آدرس ایمیل :
  آدرس سایت/وبلاگ:


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :