موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی بین الملل

a/153693 :کد

روابط تجاری بین هند و روسیه

تجارت هند و روسیه از ۵۰ میلیارد دلار گذشت

  یکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۹۲   
 تحلیل ایران -تجارت هند و روسیه از ۵۰ میلیارد دلار گذشت

تجارت بین هند و روسیه در ۱۰ ماه گذشته دو برابر شد و برای اولین بار از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشت.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از،خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اوایل سال جاری میلادی، وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام کرد تجارت بین دو کشور در فاصله ژانویه تا اوت (دی ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲) به ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس محاسبات اسپوتنیک بر اساس داده های گمرک هند، تجارت بین هند و روسیه در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۳ دو برابر شده و از رکورد ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

این رکورد، موقعیت روسیه را به عنوان چهارمین شریک تجاری بزرگ هند تثبیت می کند.

واردات کالاهای هند از روسیه در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر (دی ۱۴۰۱ تا آبان ۱۴۰۲) دو برابر شده و به ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده و صادرات نیز با ۱.۴ برابر افزایش به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

ارقام تجارت بین دو کشور دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

با این حال آمریکا همچنان بزرگترین شریک تجاری هند است ، به رغم اینکه تجارت بین دو کشور با ۹ درصد کاهش به ۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است و چین دومین شریک بزرگ هند به شمار می آید اگرچه تجارت دو کشور با ۴ درصد کاهش به ۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به رغم کاهش ۹ درصدی مبادلات تجاری، امارات متحده عربی سومین شریک تجاری بزرگ هند است، زیرا ۶۴ میلیارد دلار تجارت ثبت شده میان دو کشور است و عربستان سعودی با ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، پنجمین شریک تجاری هند با کاهش ۱۷ درصدی تجارت است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :