موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی حج و زیارت

a/153704 :کد

احتمال جابه‌جایی مجدد

تازه‌ترین خبرها از اعزام عمره مفرده

  دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -تازه‌ترین خبرها از اعزام عمره مفرده

با توجه به روند موجود و برخی اختلالات پیش آمده در سامانه ثبت نام سازمان حج و زیارت مبنی بر عدم دسترسی زائران متقاضی برای ثبت نام اعزام در کاروان‌های اعلام شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، طی روزهای اخیر و پس از اعلام سازمان حج و زیارت برای نام نویسی دارندگان فیش های اعلام شده واجد شرایط برای اعزام به سفر عمره مفرده برخی از مردم در ساعات مختلف با ایرنا تماس گرفته و ضمن ابراز گله از سامانه سازمان حج برای نام نویسی و مشخص کردن کاروان های خود خواستار اطلاع رسانی شفاف سازمان حج و رفع مشکل یادشده هستند.

در این میان مسئولان سازمان حج روند ثبت نام در کاروان ها را عادی و مورد استقبال عنوان کرده و می گویند مشکلی برای نام نویسی زائران متقاضی سفر به عمره مفرده وجود ندارد.

یکی از شهروندان تماس گیرنده با ایرنا که خود را اسفندیار زارعی و دارای فیش اعلام شده برای اعزام به عمره مفرده اعلام کرد، گفت: مدت چند روزی است که به رغم تلاش چندباره نمی توانم در کاروان های عادی که از رقم کم تری برخوردار هستند ثبت نام کنم اما برای کاروان های با قیمت بالاتر مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ظاهرا دست اندرکاران سامانه نیز برای این روند که قابل توجیه هم نیست بی اطلاع نیستند و هیج اقدامی نمی کنند.

شهروند دیگر متقاضی نیز طی تماس تلفنی با ایرنا خواستار شفاف سازی سازمان حج و زیارت در این مورد شد و گفت: به رغم تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور مبنی بر کاهش هزینه برای یک سفر ۱۰ روزه اما همچنان مبلغ کاروان ها برای برخی افراد سنگین است.

وی که مایل به معرفی خود نبود، بیان داشت: به رغم چند روز تلاش نه می توانم در سامانه سازمان حج برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کنم نه کسی پاسخگوی تماس ها با شماره های اعلام شده است.

این روند در حالی است که رییس سازمان حج و زیارت در مورخ ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد، پیرو هماهنگی‌های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر به عربستان اعزام خواهند شد.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه اولین کاروان زائران عمره مفرده در قالب ۵۵۰ نفر راهی خانه خدا خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زائران ایرانی برای انجام مناسک این سفر معنوی به مدت ۱۰ روز، ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه سپری خواهند کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام گرفته با مسئولان حج عربستان تا پایان امسال ۷۰ هزار نفر به عربستان اعزام خواهند شد.

حسینی به انجام اقدامات و هماهنگی های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم نامه و قراردادهای مربوطه اشاره و تاکید کرد: اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر با پرواز مستقیم از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کاروان های اعزامی به عمره مفرده در قالب ۹۰ و ۱۶۷ نفر دسته بندی شده و به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه سفر به عمره مفرده بنا به کیفیت هتل و دیگر امکانات خواهد بود، گفت: هزینه سفر از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

چشم امید اولین کاروان به ۱۳ دی ماه

در ادامه این روند رییس سازمان حج و زیارت در ۲۷ آذر ماه یک روز مانده به تحقق وعده قبلی با تاکید بر اینکه جابجایی اعزام کاروان های عمره مفرده با هدف ارائه فرصت بیشتر به زائران برای آموزش و انجام برخی اقدامات اولیه تغییر یافت، گفت: بر همین اساس اولین کاروان زائران عمره مفرده به جای ۲۸ آذر در ۱۳ دی ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

سید عباس حسینی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه به غیر جابجایی زمان اعزام تغییر خاصی تا این لحظه صورت نگرفته است، گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان حج عربستان نخستین کاروان زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه ۱۳ دی ماه راهی عربستان خواهند شد.

در این میان سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام اولویت های اعزام زائران را به ثبت نام در سامانه حج و زیارت و تکمیل اطلاعات فرا خوانده و اعلام داشت درصورت عدم واریز هزینه سفر در فرصت مقرر، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هزینه‌ سفر به عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و ... بوده که مبلغ آن طی قبض «مابه‌التفاوت هزینه سفر» محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند درصورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: درصورت فراموشی اولویت اعزام، دارندگان کارتهای ثبت‌نامی عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش (اولویت های ششصد گانه) مطلع شوند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :