موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153726 :کد

جنگ روانی علیه اسرائیل

حماس در تلاش برای ایجاد جنگ روانی علیه اسرائیل است

  دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ — ۲۱:۴۹
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -حماس در تلاش برای ایجاد جنگ روانی علیه اسرائیل است

رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی گفت که جنبش حماس در تلاش برای بازی دادن اسرائیل و ایجاد جنگ روانی است.

به گزارش تحلیل ایران، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق و رهبر کنونی مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در سخنانی هشدار داد که حماس در تلاش برای بازی دادن اسرائیل و ایجاد جنگ روانی علیه آن است.

 

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «حماس در تلاش است تا جامعه اسرائیل را گسسته کند و ما هرگز نباید اجازه این کار را بدهیم».

 

لاپید که از منتقدان سر سخت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی است گفت: «نمی‌توانیم بگوییم که ما اقدامات کافی برای بازگرداندن ربوده شدگان در غزه را به کار گرفته‌ایم».

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در شرایطی که موضوع اسرای اسرائیلی به یکی از پاشنه‌های آشیل کابینه جنگی او تبدیل شده امروز دوشنبه بار دیگر وعده داد که آنها را آزاد خواهد کرد.

 

نتانیاهو در روزهای گذشته از یک طرف به دلیل شکست سیاسی-امنیتی کابینه در عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر و از طرف دیگر به دلیل ناکامی در رسیدن به توافقی با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته است.

 

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه وعده داد که «تمامی تلاش‌های ممکن» را برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی به کار خواهد گرفت. او در عین حال گفت: «یک کار که انجام نمی‌دهیم، متوقف کردن جنگ است.»

برخی از کارشناسان می‌گویند که نتانیاهو تداوم جنگ را تنها راه کنترل نارضایتی‌های عمومی و کنار گذاشته شدن از عرصه قدرت می‌داند. 

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

 

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

 

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۰ هزار نفر که اکثر آنها زن و کودک هستند تا کنون در این حملات به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :