موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153731 :کد

همکاری‌ نظامی ارمنستان با روسیه

ارمنستان: همکاری‌ نظامی با روسیه را پیگیری می‌کنیم

  دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ — ۰۸:۴۹
تعداد بازدید : ۵۶   
 تحلیل ایران -ارمنستان: همکاری‌ نظامی با روسیه را پیگیری می‌کنیم

مقام ارشد دولت جمهوری ارمنستان امروز دوشنبه از همکاری‌های نظامی آتی با روسیه خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان روز دوشنبه در نشست خبری گفت که ارمنستان می‌تواند در مورد توافقات جدید در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی با روسیه مذاکره کند. به گزارش منابع خبری، وی اظهار داشت که چنین ارتباطی وجود دارد، اما نمی‌تواند جزئیاتی ارائه دهد.

 

«میخائیل گالوزین» معاون وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشته که مشکلات موجود در روابط مسکو با ارمنستان قابل برطرف شدن است و روابط  روسیه با ارمنستان توسعه خواهد یافت.

این دیپلمات روس پیش‌تر گفت که مشکلات کنونی روسیه و ارمنستان را می‌توان برطرف کرد. به گفته وی، هنوز فرصت برای بهبود روابط بین دو کشور وجود دارد.

 

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز اخیرا اظهار داشت که ملاقات اخیر او با وزیر خارجه روسیه مفید بوده و دو کشور منافع مشترک در منطقه دارند.

 

پیش‌تر، «سرگئی کوپیرکین» سفیر روسیه در ارمنستان گفته بود که مسکو و ایروان در حال مذاکره برای انعقاد قراردادهای جدید در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی هستند.

به گفته کوپیرکین، تقریبا تمامی قراردادهای منعقد شده بین دو کشور در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی به موقع و با کیفیت بالا انجام شده است.

 

در همین حال، منابع خبری از سفر «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به روسیه خبر دادند. نیکول پاشینیان برای شرکت در نشست شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا امروز وارد «سن پترزبورگ» شد.

 

وی فردا سفر خود به روسیه را با شرکت در نشست غیررسمی کشورهای مشترک المنافع به پایان می‌رساند. این احتمال وجود دارد که او با رئیس جمهور روسیه ملاقات کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :