موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات آمریکا

a/153801 :کد

جایگاه پایین رئیس جمهور آمریکا

محبوبیت پایین بایدن نسبت به ۴ رئیس جمهور پیشین تک‌دوره‌ای آمریکا

  شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -محبوبیت پایین بایدن نسبت به ۴ رئیس جمهور پیشین تک‌دوره‌ای آمریکا

بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد، جو بایدن محبوبیت بسیار کمتری را نسبت به ۴ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دارد که نتوانستند در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور پیروز شوند و تک دوره‌ای بودند.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، طبق داده‌های یک نظرسنجی، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور کنونی بایدن بسیار کمتر از چهار رئیس‌جمهور پیشین این کشور در دوره‌های زمانی مختلف است که نتوانستند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند.

به گزارش «نیوزویک» در جریان نظرسنجی‌های انجام گرفته، محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان آمریکایی، یکی از موضوعات بسیار مهم در دوران مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ بوده است. با این حال، درصد محبوبیت وی به نحو مداوم و تدریجی در محدوده چهل تا ۵۰ درصد در اغلب دوران ریاست‌جمهوری وی در حال کاهش و نوسان بوده است.

بر این اساس، میزان محبوبیت وی که برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه سال ۲۰۲۱به قدرت رسید، ۵۳.۱ درصد بود. این میزان در ژوئیه سال ۲۰۲۲ با ۳۸.۲ درصد محبوبیت به پایین‌ترین سطح خود رسید.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی دیگری که به تازگی در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ دسامبر انجام گرفت، نشان داد که ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها با نحوه مدیریت بایدن در دوران ریاست‌جمهوری وی موافق بوده‌اند در حالی که ۵۷ درصد از مردم آمریکا خود را به عنوان مخالف فعالیت‌های وی نشان داده‌اند.

در جریان این نظرسنجی، نزدیک به ۱ هزار و ۱۰۰ نفر از بزرگسالان آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند و نظرات آنها در مورد میزان محبوبیت رئیس‌جمهور کنونی این کشور مورد سوال قرار گرفت.

طبق جمع‌بندی نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، میزان محبوبیت کنونی بایدن حدود ۳۹.۳ درصد است. طبق این درصد از محبوبیت، عنوان شده است که میزان محبوبیت وی نسبت به «دونالد ترامپ»، «جورج بوش پدر»، «جیمی کارتر» و «جرالد فورد» در همان دوران ریاست‌جمهوری خودشان بسیار پایین‌تر بوده است.

در حالی که میزان محبوبیت ترامپ در ۱ هزار و ۷۴ مین روز ریاست‌جمهوری‌اش بیش از ۴۲.۵ درصد بود، میزان محبوبیت بایدن در همین بازه زمانی نزدیک به ۳۹.۳ درصد عنوان شده است.

از سوی دیگر میزان محبوبیت جورج بوش پدر در دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش بر آمریکا در ۱ هزار و ۷۴ مین روز از ریاست‌جمهوری‌اش ۵۱.۸ درصد بود که این رقم حدود ۱۲.۵ درصد از امتیاز بایدن در همین دوره بیشتر بوده است. با این حال، بوش در سال ۱۹۹۲ به «بیل کلینتون» دموکرات در نبرد انتخاباتی آمریکا باخت.

محبوبیت بایدن در این مقطع از ریاست‌جمهوری وی حتی از «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور سابق دموکرات آمریکا هم ۱۰ امتیاز پایین‌تر است. به این ترتیب که محبوبیت کارتر در هزار و ۷۴ مین روز از ریاست‌جمهوری‌اش، ۴۹.۲ درصد بود با این حال وی نیز در سال ۱۹۸۰ در برابر «رونالد ریگان»، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا شکست خورد.

حتی «جرالد فورد» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا نیز که در سال ۱۹۷۶ در برابر کارتر شکست خورد هم محبوبیت بیشتری نسبت به بایدن داشته است. اگرچه فورد تنها ۸۹۵ روز رئیس‌جمهور آمریکا بود با این حال، میزان محبوبیت وی در ۸۵۵مین روز از ریاست‌جمهوری‌اش ۴۴.۵ درصد بود. در حالی که در همین بازه زمانی از دوران ریاست‌جمهوری بایدن، میزان محبوبیت وی تنها ۴۱ درصد عنوان شد.

به احتمال بسیار زیاد مردم آمرکا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوریسال ۲۰۲۴ شاهد رقابت میان بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات و ترامپ به عنوان نامزد حرب جمهوری‌خواه باشند. تاکنون در اکثر نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، میزان محبوبیت ترامپ نسبت به بایدن بیشتر بوده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :