موضوعات ‌مرتبط: سیاسی فلسطین

a/153813 :کد

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز هشتادوششم

بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۶۹   
 تحلیل ایران -بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و مساجد نوار غزه و همچنین درگیری نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز یکشنبه سراسر نوار غزه به ویژه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و مساجد این باریکه شاهد حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته شرق شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده است.

توپخانه این رژیم همچنین شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را نیز زیر آتش حمله‌های وحشیانه خود قرار داد. حمله‌های خمپاره‌ای علیه اردوگاه‌های البریج و المغازی واقع در مرکز نوار غزه نیز ادامه دارد.

در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه المغازی تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حمله‌های وحشیانه خود مسجد الفرقان واقع در منطقه الحکر در دیرالبلح را بمباران کردند. این جنگنده‌ها شرق شهر دیرالبلح را نیز هدف قرار داده و مسجد الصحابه واقع در اردوگاه المغازی را بمباران کردند.

بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله‌هایی را علیه منازل مسکونی در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند. شرق استان مرکزی نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز شاهد حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی بوده است.

ساختمان جمعیت خیریه الصلاح واقع در اردوگاه المغازی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد. بالگردهای نظامی رژیم صهیونیستی نیز شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حمله‌های بی امان خود قرار دادند.

مسجد المهاجرین در اردوگاه المغازی نیز توسط این جنگنده‌های صهیونیست بمباران شد.

تداوم نبرد رزمندگان فلسطینی با متجاوزان

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از تداوم نبرد نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر اشغالگر در محورهای مختلف نوار غزه است.

شبکه المیادین گزارش داد که رزمندگان فلسطینی با سلاح‌های مختلف خود با صهیونیست‌های متجاوز در محله‌های التفاح و الدرج در شهر غزه درگیر شده اند.

حمله عناصر اشغالگر به بخش‌های مختلف کرانه باختری

این در حالی است که شبکه‌های خبری طی ساعت‌های گذشته از حمله اشغالگران صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری خبر دادند.

شبکه الجزیره تاکید کرد که نظامیان اشغالگر به منطقه کفر قدوم واقع در شرق شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش بردند.

اردوگاه الفوار واقع در جنوب شهر الخلیل نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست بود به طوری که تیم‌های تک تیرانداز بر روی ساختمان‌های مشرف بر این اردوگاه مستقر شدند.

منابع محلی در گفتگو با شبکه المیادین نیز تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست به صورت گسترده از گاز اشک آور علیه ساکنان منطقه نزدیک به ورودی شمالی شهر الخلیل استفاده کردند.

بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

آن‌ها بیمارستان ثابت واقع در طولکرم را نیز تحت محاصره خود درآوردند. اشغالگران صهیونیست به روستای تلفیت واقع در جنوب نابلس و روستای عراق بورین واقع در جنوب غرب این شهر نیز حمله کردند.

عناصر متجاوز در این حمله‌های خود به منازل مسکونی فلسطینی‌ها یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

همچنین رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از یورش نظامیان صهیونیست به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری و فعال‌شدن صدای آژیر خطر در اردوگاه نور شمس خبر دادند.

این در حالی است که گردان طولکرم وابسته به سرایاالقدس (گردان‌های القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با یک بسته انفجاری یک خودرو زرهی دشمن که درصدد ورود به اردوگاه نور شمس بود را هدف قرار دادند.

تیپ «شهدای الاقصی» نیز اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی با شجاعت در حال مقابله با یورش صهیونیست‌ها بوده و آن‌ها را در اردوگاه نور شمس به رگبار گلوله بستند.

لفاظی‌های جدید نتانیاهو بعد از شکست در جنگ غزه

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به دلیل عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه به شدت تحت فشار است لفاظی‌های جدید را علیه گروه‌های مقاومت مطرح کرد.

بمباران مساجد و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

وی در یک کنفرانس خبری گفت: جنگ علیه نوار غزه چند ماه به طول خواهد انجامید. ارتش اسرائیل عملیات نظامی خود را در جنوب و مرکز نوار غزه، زیر زمین و بالای آن گسترش می‌دهد.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی رهبران حماس را از میان خواهند برداشت. وی در عین حال اذعان کرد: ارتش اسرائیل تاوان‌های زیادی پرداخت کرده است.

نتانیاهو در خصوص مرحله بعد از جنگ در نوار غزه گفت: اول باید حماس از بین برود و ارتش اسرائیل حماس را خلع سلاح خواهد کرد. ما تحت فشارهای بین المللی هستیم اما باید اهداف خود را محقق کنیم. ما همیشه و همه جا علیه ایران اقدام می‌کنیم!

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان پیشتر اذعان کرده بودند: با گذشت ۸۵ روز از جنگی که اسرائیل علیه غزه به راه انداخته است، ارتش به دلیل ناتوانی رهبران سیاسی (کابینه نتانیاهو) در تعیین اهداف تداوم نبرد، خشمگین و آشفته است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :