موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی استان ها

a/153819 :کد

واگذاری 400 قطعه‌ زمین در سمنان

۴۰۰ قطعه‌ زمین در سمنان آماده واگذاری به مشمولان طرح جوانی جمعیت

  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۸۲   
 تحلیل ایران -۴۰۰ قطعه‌ زمین در سمنان آماده واگذاری به مشمولان طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۴۰۰ قطعه زمین با تامین اراضی صورت گرفته در مرکز استان، آماده واگذاری به متقاضیان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهرستان سمنان است.

۵۵به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، هکتار از اراضی در نزدیکی پارک سوکان سمنان با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان پس از طی مراحل تشریفات قانونی و تصویب طرح تفصیلی، به‌ منظور اختصاص زمین برای تحویل به متقاضیان «طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تامین شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، ۴۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری به مشمولان «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: از مجموع ۷۶۰ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان سمنان، برای ۵۸۰ متقاضی پرونده تشکیل، پرونده ۴۵۶ متقاضی تایید نهایی و آماده تخصیص زمین شد.

بر اساس ماده سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شواری اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند.

ساخت ۱۸ هزار واحد در نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با یادآوری اینکه ۱۸ هزار و ۲۷۴ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان در حال ساخت است، افزود: هم‌اکنون ساخت پنج هزار و ۳۳۵ واحد با میانگین پیشرفت ۳۶ درصد در مجموعه زیر پوشش این اداره کل پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان سمنان ۲ هزار و ۷۷۵ واحد، در دامغان یکهزار و ۴۱۰ واحد، در گرمسار ۴۲ واحد، در سرخه ۶۱ واحد، در آرادان ۶۶ واحد، در امیریه ۳۲۵ واحد، در دیباج ۳۶ واحد، در کلاته رودبار ۴۵ واحد و در شهمیرزاد ۴۵ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکت در حال ساخت است.

استان سمنان هشت شهرستان و به اندازه چند استان وسعت و جاده دارد. به همین دلیل در این استان ۲ اداره کل راه و شهرسازی فعالیت دارند. از هشت شهرستان ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و بقیه شهرستان‌ها زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :