موضوعات ‌مرتبط: ورزشی بسکتبال استان

a/153820 :کد

رئیس هیات بسکتبال استان سمنان گفت:

استان سمنان ۲ نماینده در جمع داوران اِلیت آسیا دارد

  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ — ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۸۳   
 تحلیل ایران -استان سمنان ۲ نماینده در جمع داوران اِلیت آسیا دارد

رییس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: ۲ داور بسکتبال این استان در جمع داوران «الیت» مورد تایید کنفدراسیون بسکتبال آسیا قرار دارند و سمنان از لحاظ داوری جزو استان‌های مطرح کشور است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، الیت به معنی نخبه است و داورانی عنوان الیت را کسب می کنند که از سوی ناظران کنفدراسیون بسکتبال آسیا مورد تایید قرارگرفته باشند و به فدراسیون بین‌المللی بسکتبال(فیبا) معرفی شوند.

مسعود سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمدرضا صالحیان و محمد دوست ۲ داور نماینده ایران در جمع داوران الیت است که دوست به تازگی به استرالیا مهاجرت کرده است.

وی با بیان اینکه محمدِ دوست، محمدابراهیم متین و محمدرضا صالحیان، سه داور بین المللی در رشته ورزشی بسکتبال از استان سمنان هستند، اضافه کرد: پنج داور از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار هم در عرصه ملی بازی‌ها را داوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: هیات بسکتبال سمنان جزو ۱۰ هیات برتر استانی کشور است و این رده‌بندی طبق شاخص‌های مختلف از جمله حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی، مقام‌آوری، برگزاری برنامه‌های آموزشی و میزان حضور تیم‌ها در مسابقات ملی است.

وی تصریح کرد: استان سمنان دارای ۱۲ تیم در لیگ دسته یک و دسته یک حرفه‌ای است و تمام این تیم‌ها به صورت باشگاهی حضور دارند و با توجه به استعدادهایی که در این استان وجود دارد، انتظار می‌رود مسوولان سالن ورزشی استاندارد در اختیار این تیم‌ها قرار دهند.

رییس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در رشته بسکتبال حرف برای گفتن دارند و برای شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی تقویت زیرساخت‌ها یک اولویت است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :