موضوعات ‌مرتبط: سیاسی اسرائیل

a/153823 :کد

میشل شیمش درباره ریشه اختلافات می گوید

جنگ قدرت در کابینه جنگ اسرائیل

  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ — ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -جنگ قدرت در کابینه جنگ اسرائیل

خودداری اعضای کابینه جنگ اسرائیل یوآو گالانت و بنی گانتز از شرکت در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو، باعث شد تا رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه ۳۱ دسامبر به جای تحلیل جنگ غزه، به نبرد قدرت و اختلاف بپردازند

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تحلیلگر سیاسی شبکه کان، «میشل شیمش» درباره ریشه اختلافات در بین مقامات تل‌آویو می‌گوید «در این هفته حساس تنش زیادی بین اعضای کابینه جنگ ایجاد شده و موضوع اصلی اختلافات و درگیری، روزهای بعد از جنگ غزه است».

تحلیلگر اسرائیلی با تصریح این نکته که «روابط نتانیاهو با وزیر دفاعش از ابتدای جنگ تاکنون، روابط خوبی نبوده» می‌گوید گالانت و گانتز دعوت نخست‌وزیر برای شرکت در نشست مطبوعاتی مشترک را رد کردند تا همه، صندلی‌های خالی‌شان گویای اختلافی بزرگ باشند.

دست‌ندادن گانتز و گالانت با نتانیاهو در نشست هبری هفته گذشته

شیمش در اشاره به مخالفت برخی وزرای تندروی کابینه با پایان جنگ در غزه تاکید کرد که «نتانیاهو بالاخره ناچار می‌شود تا بین راهبرد بنی گانتز و تفکر بزالل اسموتریچ یکی را انتخاب کند».

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و با پیوستن گانتز از احزاب مخالف به کابینه برای مدیریت جنگ، برخی وزرای نتانیاهو نظیر اسموتریچ و ایتمار بن‌گوویر تهدید کرده بودند که در صورت توقف حملات علیه غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهند شد.

اعتراض اسرائیلی‌ها به سیاست‌های جنگ‌طلبانه اسموتریچ

حالا با گذشت ۸۶ روز از جنگ علیه غزه و برجای ماندن تلفات سنگین برای ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری از افزایش فشارها بر نتانیاهو برای آتش‌بس و توافق با حماس گزارش داده و مشغول تحلیل تحولات سیاسی پساجنگ هستند.

شب گذشته دفتر نتانیاهو اعلام کرد که به گانتز و گالانت اطلاع داده بود که در جلسه کابینه نمی‌توانند درباره مرحله بعد از جنگ صحبت کنند؛ زیرا «باعث ایجاد بحران در ائتلاف خواهد شد».

فشارهای روحی نتانیاهو بعد از جلسات کنست و اختلافات با کابینه

گانتز با عصبانیت پاسخ داده که «حتی چنین بحرانی هم باعث نمی‌شوددر این باره صحبت نکنیم؛ ارتش باید بداند که در مرحله چهارم چه برنامه‌ای در دستور کار کابینه قرار دارد».

کارشناس سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل در توضیح تبعات این اختلاف‌نظر می‌گوید «سیستم روابط گالانت و گانتز در مقابل نتانیاهو، با بدبینی و عدم اعتماد همراه شده و این می‌تواند بر مدیریت جنگ تأثیر بگذارد».  

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :