موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سرقت

a/153832 :کد

۶۳ سرقت در گرمسار پرونده‌شان بسته شد.

پرونده ۶۳ سرقت در گرمسار بسته شد

  یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ — ۲۳:۱۲
تعداد بازدید : ۷۷   
 تحلیل ایران -پرونده ۶۳ سرقت در گرمسار بسته شد

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری ۲ سارق و چهار مالخر با ۶۳ فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در حوزه شبکه‌های برقی و مخابراتی دولتی و همچنین اماکن خصوصی با توجه به نارضایتی‌های ایجادشده در شهر موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه لجران گرمسار قرار گرفت.

 

وی افزود: مأموران پاسگاه انتظامی طی اقدامی اطلاعاتی و هوشمندانه و با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از منابع و مخبران توانستند، ۲ سارقی که در شهر اقدام به سرقت سیم و کابل برق و مخابرات و همچنین سرقت اماکن خصوصی کرده بودند را شناسایی کنند.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: ۲ سارق شناسایی‌شده در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند که در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب جرم انتسابی بودند و با بهانه‌های مختلف سعی بر انحراف روند پرونده را داشتند تا اینکه با بررسی‌های میدانی و جمع‌آوری مستندات توسط مأموران پاسگاه ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به ۶۳ فقره سرقت سیم و کابل و اماکن خصوصی اقرار کردند.

 

موقوفه‌ای اضافه کرد: مأموران پلیس با استفاده از فنون بازجویی و اقدامات پلیسی موفق شدند، همدستان آنها و مالخران را نیز شناسایی کنند.

 

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی چهار تن از مالخران شناسایی و با تشکیل سه اکیپ در عملیات غافلگیرانه و منسجم هر چهار مالخر دستگیر شدند و پس از انتقال به مقر انتظامی به مالخری اموال سرقت‌شده از سارقان اعتراف کردند.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: مأموران به همین‌جا بسنده نکردند و طی بازرسی به عمل آمده از سه ضایعاتی، مقادیر زیادی اموال سرقت‌شده شامل سیم و کابل هوایی و زمینی، مخابراتی، فنس باغی و ... که به طرز ماهرانه‌ای داخل ضایعاتی پنهان شده بود را کشف کردند.

 

موقوفه‌ای بیان کرد: همچنین در این رابطه متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

وی برخورد قاطعانه با سارقان و مالخران را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های انتظامی استان سمنان دانست و ضمن تشکر از شهروندان به علت همکاری با پلیس در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت در جامعه از شهروندان خواست علاوه بر رعایت نکات ایمنی و خودمراقبتی در اماکن خصوصی خود، هرگونه اطلاعات اخبار را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :