موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سامانه بارشی

a/153842 :کد

سامانه بارشی در استان سمنان

سامانه بارشی وارد استان سمنان شد/ کاهش دمای هوا

  دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۲۲
تعداد بازدید : ۶۹   
 تحلیل ایران -سامانه بارشی وارد استان سمنان شد/ کاهش دمای هوا

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی روز جاری شاهد ورود سامانه بارشی به استان سمنان خواهیم بود.

  • به گزارش تحلیل ایران، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز پنجشنبه استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی است که به خصوص نیمه شمالی استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

 

این سامانه بارشی و کم فشار، تا اواخر روز جمعه و بامداد شنبه بر استان سمنان حاکم خواهد شد و ابتدا اثر خود را در غرب و سپس در شرق استان برجای خواهد گذاشت. رشد ابر و کاهش دمای هوا بین چهار الی شش درجه سانتی گراد یکی از مهمترین آثار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان است همچنین در ارتفاعات استان شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

 

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان افزایش ابر، بارش‌های پراکنده باران و برف در نواحی شمالی و ارتفاعات و همچنین وزش باد، از جمله آثار این سامانه کم فشار بارشی در کنار کاهش محسوس دمای هوا است.

 

به این ترتیب از مردم درخواست می‌شود که به واسطه بارش در گردنه‌ها و ارتفاعات استان سمنان طی امروز و فردا حتماً از وسایل مخصوص فصل سرما به ویژه زنجیر چرخ، استفاده کنند.

 

دمای هوای سمنان هم اکنون هشت درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای ۲۴ ساعت آتی ۱۲ و سه درجه بالای صفر اعلام شده و از امروز سمنان شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و برف خواهد بود این وضعیت تا جمعه ادامه خواهد داشت.

 

گرمسار نیز وضعیتی مشابه دارد ابرها در این شهرستان مستقر شده و همچنین دمای هوا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است برای این شهرستان نیز طی ۲۴ ساعت آتی بارش باران و در نیمه شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

 

دماسنج‌ها در شهمیرزاد عدد شش را نشان می‌دهند بیشینه و کمینه دمای هوای امروز این شهر نمونه گردشگری شش درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر اعلام شده است. امروز در شهمیرزاد به خصوص ارتفاعات و چاشم و فولاد محله، بارش برف را شاهد خواهیم بود.

 

محورهای مواصلاتی شمالی استان سمنان هم از این سامانه کم فشار و بارشی تأثیر خواهند گرفت در دامغان آسمان هنوز کاملاً ابری نشده و طی ساعات آتی سامانه کم فشار بارشی به این شهرستان زیبا هم خواهد رسید و به خصوص در دیباج و شمال دامغان و محورهای مواصلاتی مانند کیاسر، امروز و فردا شاهد بارش خواهیم بود.

 

در شاهرود آسمان هنوز صاف است اما کم کم سامانه کم فشار بارشی به این شهرستان هم خواهد رسید امروز و فردا بارش به خصوص در ارتفاعات، دمای هوای شهر شاهرود را هم کاهش خواهد داد.

 

بیشینه و کمینه دمای هوای ۲۴ ساعت آتی شاهرود ۱۱ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد بود اما این شاخص برای روز جمعه هفت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر خواهد بود که نشان از سردتر شدن هوا در دیار شاهوار دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :