موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی کشاورزی

a/153848 :کد

کاشت جو در بیش از ۲۷۰ هکتار از مزارع گرمسار

عملیات کاشت جو به‌صورت قصیل در بیش از ۲۷۰ هکتار از مزارع گرمسار

  دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ — ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۷۵   
 تحلیل ایران -عملیات کاشت جو به‌صورت قصیل در بیش از ۲۷۰ هکتار از مزارع گرمسار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار ظهر امروز به خبرنگاران گفت: در راستای توسعه کشت زراعت علوفه، کشت جو در سال جاری در ۲۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به‌صورت قصیل انجام شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس از گرمسار، علی جورابلو، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار ظهر امروز به خبرنگاران گفت: در راستای توسعه کشت زراعت علوفه، کشت جو در سال جاری در ۲۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به‌صورت قصیل انجام شده است.

وی تصریح کرد: علوفه سبز جو در اوایل مهرماه کشت می‌شود و در اواخر زمستان یا اوایل بهار مورد چرای دام قرار گرفته یا برای تأمین علوفه دامداری‌های سنتی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالا و نیاز دامداری‌های سنتی و صنعتی به علوفه، سطح زیر کشت این محصول در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

جورابلو گفت: در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار برای تأمین کمبود علوفه و خوراک جهت رفع احتیاجات نگهداری دام‌ها استفاده می‌شود و بخشی از خوراک علوفه‌ای دام‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، روی استفاده از قصیل جو در تأمین خوراک دام تمرکز شده که دلیل آن صرفه‌جویی در مصرف آب است و به علت برداشت زودهنگام محصول قبل از شروع فصل گرما و استفاده از اراضی کوچک بوده که امکان کشت مکانیزه غلات در آن وجود ندارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :