موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/153859 :کد

استان سمنان آماده حماسه سازی

آخرین فرآیندهای انتخابات انجام شد

  ﺳﻪشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۲
تعداد بازدید : ۷۴   
 تحلیل ایران -آخرین فرآیندهای انتخابات انجام شد

سمنان- طبق اعلام مسوولان ستاد انتخابات استان سمنان، همه فرآیندهای مرتبط با برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه مجلس خبرگان و همچنین مجلس شورای اسلامی در این استان طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، محمد حسن مقدم نیا: انتخابات یازدهم اسفند ماه مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ روز دیگر برگزار می‌شود، رویدادی که سرنوشت نه تنها چهار سال بلکه سال‌های متمادی کشورمان را می‌تواند دستخوش تغییر قرار دهد.

مجریان و اعضای ستاد انتخابات استان سمنان از ماه‌ها قبل در تدارک برگزاری این رویداد مهم هستند رویدادی که چهار اصل مهم امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در آن سرلوحه امور قرار گرفته و فرآیندها یکی پس از دیگری در حال اجرا هستند. در این گزارش نگاهی به آخرین وضعیت انتخابات در استان سمنان داریم و همچنین به راهکارهای ارتقای مشارکت نیز می‌پردازیم.

فرآیندهای در حال اجرا است

قبل از هر چیز باید از استاندار سمنان درباره آخرین تحولات انتخاباتی پرسید، سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اقدامات قانونی هیأت نظارت بر انتخابات استان در حال اجرا است، تاکید کرد: هیأت‌های بازرسی و فرآیند اجرایی انتخابات نیز مطابق با سیاست‌های وزارت کشور و ستاد انتخابات مبنی بر حسن اجرای انتخابات از ابعاد مختلف خوشبختانه کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

هاشمی با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی در استان سمنان مانند هیأت‌های نظارت به موقع در شکل گرفته‌اند، افزود: تعامل بسیار خوبی بین هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در استان وجود دارد و این سبب تسهیل در امر برگزاری انتخابات خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان‌های هشت گانه استان نیز می‌بایست همین رویه تعاملی را در بین اعضای هیأت اجرایی و نظارت داشته باشند، بیان کرد: خوشبختانه در هیچ شهرستانی برای این منظور، دچار مشکل نیستیم.

سمنان آماده حماسه سازی/ آخرین فرآیندهای انتخابات انجام شد

حسن اجرای انتخابات

استاندار سمنان با بیان اینکه تأیید حسن اجرای انتخابات مهمترین موضوعی است که هیأت نظارت باید صورت دهد، تاکید کرد: هیأت‌های بازرسی نیز باید مطابق با شاخص‌های وزارت کشور بر حسن اجرای انتخابات نظارت قاطع خواهند داشت.

هاشمی با اشاره به اهمیت مشارکت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت مشارکت بارها تذکر داده و حتی فرمودند که مشارکت ضعیف به معنای مجلس ضعیف است و از آنجا که مجلس مسیر انقلاب اسلامی را ریل گذاری می‌کند، می‌بایست با حضور پرشور مردم شاهد یک انتخابات با مشارکت بالا باشیم.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های ستاد انتخابات استان آماده برگزاری رویداد حماسه ساز یازدهم اسفندماه است، بیان کرد: برای برگزاری انتخابات پرشور تمام تدارکات دیده شده است.

ابلاغ فرآیندها

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بستر برگزاری انتخابات در استان سمنان فراهم شده است، بیان کرد: از ۲۵ فرآیند ابلاغی ستاد انتخابات کشور ۲۴ فرآیند ۱۰۰ درصد الکترونیک خواهد بود لذا این امر بستر مورد نیاز خود را نیز طلب می‌کند.

احمد ریواده با بیان اینکه فراهم آوردن بستر الکترونیک در اقصی نقاط استان سمنان یکی از دغدغه‌های ستاد انتخابات استان است، افزود: تصمیماتی در این حوزه اخذ شده و تجهیزات مورد نیاز برای شعب نیز فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان پیگیر تجهیز و تست تجهیزات شعب اخذ رأی است، ابراز کرد: ۷۰ درصد تست‌های مورد نیاز شعب اخذ رأی در استان انجام شده تا بتوانیم کاستی‌های احتمالی را شناسایی و رفع کنیم.

سمنان آماده حماسه سازی/ آخرین فرآیندهای انتخابات انجام شد

آزمایش شعب اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تا هفته آتی ۱۰۰ درصد شعب اخذ رأی در استان سمنان به لحاظ زیرساخت برخط، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت، بیان کرد: لوازم مورد نیاز برگزاری انتخابات و شعب اخذ رأی و نیازهای آنها نیز توسط کمیته پشتیبانی تأمین خواهد شد.

ریواده با بیان اینکه در آخرین نشست ستاد انتخابات استان سمنان موضوع آسیب شناسی ادوار مختلف و راهکارهای ارتقای مشارکت مردم نیز مورد بحث قرار گرفت، گفت: استان سمنان آماده برگزاری انتخابات پرشور است و برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۶۷۹ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ شعبه روستایی میزبان مردم استان سمنان در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری همزمان با یازدهم اسفند ماه هستند، افزود: از مجموع شعب اخذ رأی در کل استان سمنان ۱۴۲ شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت خواهد بود همچنین در استان سمنان ۴۶۱ نفر برای انتخابات ۱۱ اسفند، پیش ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۵۲ نفر ثبت نام نهایی آنها قطعی شد.

تدابیر ویژه این دوره انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ستاد انتخابات استان این دوره از انتخابات برخی ابتکارات ویژه ای را نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: چهار حوزه اصلی انتخابیه در استان سمنان وجود دارد که برای هر کدام از آنها یک شبکه تلویزیونی تدارک دیده شده است.

حسین شجاعی با بیان اینکه این شبکه به تبیین اهمیت انتخابات و ویژه برنامه‌های این حوزه می‌پردازد، افزود: کانال‌های رسانه‌ای برای حوزه‌های انتخابیه در زمینه‌های مختلف به خصوص پیرامون نامزدها نیز به تولید محتوا خواهد پرداخت.

وی یکی دیگر از اقدامات ستاد انتخابات استان سمنان را برگزاری نشست‌های تبیینی دانست و تاکید کرد: نشست با روحانیان، نشست با اعضای هلال احمر استان سمنان که در استانداری سمنان با ۲۰۰ نفر از اعضای این جمعیت برگزار شد، نشست با ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی، معلمان و فرهنگیان و دیگر اقشار در زمینه تبیین مشارکت و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت این اقشار در زمره ابتکارات استان در زمینه انتخابات یازدهم اسفند ماه است.

سمنان آماده حماسه سازی/ آخرین فرآیندهای انتخابات انجام شد

برای مشارکت باید چه کرد؟

یک کنشگر اجتماعی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که باید برای بیشتر شدن مشارکت‌های مردمی چه کرد، گفت: در وهله اول باید گفت که مردم بصیر ما در استان به خوبی اهمیت انتخابات را می‌دانند و همواره در ادوار مختلف هم شاهد بودیم که حضور پرشوری در استان به ثبت رسیده است.

محمد تقی مسلمی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شاید به واسطه مسائل اقتصادی کمی دغدغه مشارکت وجود داشته باشد، بیان کرد: یکی از بهترین راهکارهای جلب مشارکت‌های بیشتر مردم در انتخابات، تبیین کارها و اقدامات صورت گرفته توسط دولت و مجلس در رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه ۶۰ روز به انتخابات باقی مانده اما این نقد پابرجا است که هنوز جو انتخاباتی خوبی را در فضای مجازی و حقیقی استان سمنان شاهد نیستیم، افزود: ارگان‌های فرهنگی و دولتی و تعلیمی و نظامی و انتظامی و دانشگاه‌ها و… بسیار در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به فضاسازی‌های پیرامون انتخابات بپردازند.

گرم کردن تنور انتخابات

این کنشگر اجتماعی با بیان اینکه قشر عمده مردم استان سمنان در انتخابات حضور خواهند داشت گفت: نشست‌های تبیینی با گروه‌های مختلف به خصوص جوانان می‌تواند یکی از راهکارهای مهم باشد که باید مد نظر ستاد انتخابات قرار گیرد.

مسلمی با بیان اینکه بسیاری از مردم از اقداماتی که دولت و مجلس کرده، بی اطلاع هستند، ابراز کرد: اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته از یک سو و همچنین تبیین اهمیت انتخابات از سوی دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :