موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی دانشگاه

a/153872 :کد

دانشگاه آزاد استان سمنان:

دانشکده هنر و رسانه در سمنان ایجاد می‌شود

  ﺳﻪشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۴۹
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -دانشکده هنر و رسانه در سمنان ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشکده هنر و رسانه در سمنان، با توجه به نظام‌نامه مدیریت دانشی و متناسب با آمایش رشته‌ای و منطقه‌ای دانشگاه آزاد، فعال می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از ایرنا، آمایش رشته‌های تحصیلی و آمایش منطقه‌ای از سه سال پیش از سوی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در حال اجرا است که هدف اصلی آن متناسب‌سازی رشته‌های تحصیلی و دانشکده‌ها با نیازهای استانی و منطقه‌ای محسوب می‌شود.

وی، ایجاد معاونت های موضوعی را یکی از دستاوردهای آمایش رشته‌های تحصیلی و آمایش منطقه‌ای برشمرد و ادامه داد: رشته های آموزشی در این قالب دسته‌بندی می شوند و بر این اساس به عنوان نمونه هنر و علوم انسانی، و همچنین علوم کشاورزی و فنی و مهندسی در یک دسته قرار می گیرند.

وی از تدوین نظام‌نامه مدیریت دانشی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: بر همین اساس بسیاری از دانشکده ها تغییر نام می‌دهند.

منصوری با اشاره به تمرکز مراکز علمی و آموزش عالی در شرایط کنونی بر برخی از شاخه‌های علمی میان‌رشته‌ای، افزود: به همین ترتیب ایجاد دانشکده ای با عنوان «هنر و رسانه» در سمنان مدنظر است. البته همواره در ایجاد رشته‌های تحصیلی مانند علوم ارتباطات، ترکیب اعضای هیات علمی و تقاضای دانشجو نیز مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به فعالیت بنیاد امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تبیین کرد که هدف این بنیاد داشتن رویکرد فرهنگی به همراه امیدآفرینی است که در قالب برگزاری جشنواره هایی متناسب با ظرفیت هر استان پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سمنان استان مستعد در داستان نویسی شناخته می شود، به همین ترتیب برگزاری جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» به دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان واگذار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به افزایش ۱۰ درصدی تعداد دانشجویان در استان اشاره و اضافه کرد: در این ترم از سال تحصیلی ۱۶ هزار دانشجو انتخاب رشته داشتند.

سمنان استانی با ظرفیت داستان نویسی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست، برگزاری جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» به این واحد دانشگاهی را برخاسته از ظرفیت داستان‌نویسی در استان سمنان برشمرد و افزود: این جشنواره بخشی از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی و هنری امامت و ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

مهدی سلطامی فر بیان کرد: در چله مهدوی از میلاد امام علی(ع) تا نیمه‌شعبان و میلاد حضرت ولیعصر(عج) رویدادهای ویژه ای از جمله دومین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» برگزارمی‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت بستر داستان‌نویسی و تاکید بر فعالیت حوزه‌های دانش‌آموزی تا دانشجویی در جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» مورد تاکید است و انتشار آثار برگزیده این جشنواره به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت کتاب چاپی و صوتی مدنظر است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: برپایی موکب مهدوی دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز برای سومین سال بین مسیر جمکران و حرم حضرت معصومه(س) برنامه‌ریزی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، با پنج واحد دانشگاهی در سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر و همچنین ۲ واحد دانشگاهی در شهمیرزاد و ایوانکی، ۱۶ هزار دانشجو، ۶۷۰ رشته دانشگاهی با ۵۴۰ عضو هیات علمی دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :