موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/153894 :کد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور

  پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۱
تعداد بازدید : ۸۶   
 تحلیل ایران -نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور از جمعه وارد کشور می‌شود.

به گزارش تحلیل ایران به نقل ازسازمان هواشناسی کشور، اعلام کرد: امروز (۱۴ دی‌ماه) استقرار جوی غالباً پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی کشور، وزش باد، گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود همچنین فعالیت موج بارشی در مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه ساعات عصر و شب خواهد بود. بارش‌های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

جمعه (۱۵ دی‌ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و گسترش آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

از پنجشنبه تا ظهر جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری و برای قله‌های مرتفع وزش باد، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست. از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است بنابراین در صورت صعود طی روز جمعه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر جمعه اقدام شود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :