موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی آموزش و پرورش

a/153910 :کد

کار جهادی معلمان نوعی صدقه جاریه است

معلمان، مروج خودباوری و خودتوسعه‌گری در مدارس باشند

  پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۱۰
تعداد بازدید : ۷۵   
 تحلیل ایران -معلمان، مروج خودباوری و خودتوسعه‌گری در مدارس باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، بر نقش کلیدی معلمان در عرصه تعلیم و تربیت خصوصا در حوزه مهارت‌آموزی و ترویج خودباوری و خودتوسعه‌گری در دانش‌آموزان تاکید کرد

به گزارش تحلیل ایران به نقل از پانا، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، بر نقش کلیدی معلمان در عرصه تعلیم و تربیت خصوصا در حوزه مهارت‌آموزی و ترویج خودباوری و خودتوسعه‌گری در دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت‌ اگر آموزش و پرورش را با نگاه بلند و گروهی درک کنیم، خواهیم دید که کارکنان و معلمان این‌ مجموعه فرهنگی و تربیتی، ید واحده و تیم قدرتمندی هستند.

 

سیدجمال وزیری، در آیین همایش نومعلمان تمدن‌ساز ویژه نومعلمان شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان و مهدیشهر، در پارک‌موزه دفاع مقدس، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان حادثه ترور گلزار شهدای کرمان به دست ایادی استکبار جهانی و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست اظهار داشت: توهم دشمن امروز به واقعیت بدل شد؛ هرچند هنوز دشمن با این اقدامات پلید و خبیثانه، از قدرت و هیبت ملت ایران و محور مقاومت هراس دارد و در آینده نزدیک شاهد انتقام سختی از آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: امروز شعار مقاومت و استکبارستیزی در قلب آمریکا، بلند شده و بیانیه دوم جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و سیاستمدار آمریکایی پس از بررسی وضعیت کشورها و محدودیت‌های آمریکا گواه این است که دولت آمریکا در نظم نوین جهانی جایگاهی ندارد و این در حالی‌ است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تأکید کردند نوجوانان و جوانان ما باید در نظم نوین جهانی نقش بازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه سخنانش، توافق‌پذیری را از ویژگی‌های یک شخصیت خوب برشمرد و گفت: این ویژگی دارای شاخصه‌هایی چون نوع‌دوستی، صداقت در دوستی، اعتمادپذیری، هم‌راهی و هم‌دلی و مساعدت، تواضع و فروتنی، دل‌رحمی، یک‌رنگی، خوش‌مشربی، مهربانی و سازگاری بالا است.

وزیری، ورود نومعلمان را به پیکره آموزش و پرورش تبریک گفت و از سپردن سکان آموزش و پرورش به دست توانای آن‌ها، ابراز خرسندی و از کسانی‌که بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین را که نقشه راه است، اجرایی‌سازی می‌کنند، قدردانی کرد.

وی یادآور شد: امروز عصر جهش اطلاعات است و لحظه‌لحظه با پدیده‌های نوظهوری روبه‌رو هستیم که باید آن‌ها را بشناسیم، امروز عصر سلطنت مهارت است و مهارت‌ورزی هم کار معلم است که بهترین دوره آموزش آن، کودکستان است.

پیش‌‌روی آموزش و پرورش با دو بال مکتب شهید مطهری و شهید سلیمانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز باید به تمام هیجانات دانش‌آموزان توجه داشته و از مدرسه‌محوری غربی فاصله گرفته و آن‌ها را با انگاره‌های اسلامی خود تربیت کنیم و در دنیای کنونی، قدرتمند پرورش دهیم و با اسلحه‌های جنگ نرم دشمنان آشنا ساخته و به‌جای منطق قدرت، قدرت منطق را به آن‌ها بیاموزیم که در نظم نوین جهانی با اهمیت است.

وزیری با بیان این‌که امروز عصر عقلانیت کلامی و مدیریت رفتاری است، کار جهادی معلمان را نوعی صدقه جاریه دانست و گفت: با توجه به انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری، باید موج‌آفرینی فرهنگی و فرهنگ نوآوری و کرسی‌های نظریه‌پردازی در مدارس راه‌اندازی شود؛ چراکه انتخابات، راه حل مشکلات کشور است و موجب تحول در آن می‌شود و جامعه فرهنگیان استان نیز در راستای چهار ویژگی تاکیدشده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت قوی، سلامت و رقابت واقعی، باید در این حماسه تاریخی، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی، از مدیران و معلمان خواست با ایجاد کرسی‌های مناظره و نظریه‌پردازی تلاش کنند تا دانش‌آموزان درک مهمی از رسالت خود و آینده جامعه خویش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به تاسیس اولین مدرسه توسط اقوام ایرانی خاطرنشان کرد: مشرق‌زمین کانون تمام ابداعات و اختراعات بشری بوده و وظیفه و رسالت معلم امروز، گستراندن چتر انگاره‌های ایرانی‌اسلامی و جمع‌شدن چتر فرهنگی غرب و چیدن سیطره آن از آموزش و پرورش جوامع ایرانی است تا انگاره‌های تمدنی و فرهنگی اسلامی جای آن را بگیرد.

وزیری در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: سه ضلع مدرسه، مسجد و منزل در تعلیم و تربیت یک اصل است و امروز باید با گلوله‌های جنگ شناختی دشمن ازجمله اعتمادزدایی، ناامیدی و از بین بردن مشروعیت مقابله کنیم و با دو بال مکتب شهید مطهری و مکتب شهید سلیمانی، نظام آموزش و پرورش را پیش برده و تکانش اندیشه راه بیندازیم و خودباوری و خودتوسعه‌گری را در مدارس رواج دهیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :