موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/153941 :کد

هواشناسی ایران

هشدار نارنجی بارش برف و باران برای ۶ استان

  یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۲:۳۰
تعداد بازدید : ۷۴   
 تحلیل ایران -هشدار نارنجی بارش برف و باران برای ۶ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی بارش برف در ۶ استان و احتمال کولاک برف از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و بعدازظهر امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

 

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پدیده بارشی در کشور نداریم، روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی،‌ گیلان، مازندران و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب و استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش تسنیم،‌ امروز در نیمه شرقی کشور و دوشنبه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز همچنین خلیج‌فارس و دوشنبه دریای عمان مواج است.

 

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

 

زمان پایان: یکشنبه 1402/10/17

 

نوع مخاطره: بارش باران، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، کاهش محسوس دما.

 

منطقه اثر:

 

یکشنبه 1402/10/17: خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال شرق هرمزگان.

 

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، احتمال مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی و مناطقی با اقلیم سرد، احتمال آب‌گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما و احتمال آسیب به محصولات، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی.

 

توصیه: آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورشی و حفاظت از کندوها با توجه به نوسانات محسوس دما، عدم انجام مبارزه شیمیایی در دمای زیر صفر، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و استفاده از کودهای مناسب برای مقاومت گیاهان به سرما.

 

  توصیف سامانه:وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

 

زمان شروع: دوشنبه 1402/10/18

 

زمان پایان: دوشنبه 1402/10/18

 

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 24 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا 1 متر و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر.

 

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در تنگه هرمز و دریای عمان.

 

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل.

 

توصیه: ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحل.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :