موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/153947 :کد

آغاز انتقامِ سخت حزب‌الله

موشک‌بارانِ «مرون» پاسخ کوبنده حزب الله در برابر ترور العاروری

  یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۷:۴۲
تعداد بازدید : ۷۱   
 تحلیل ایران -موشک‌بارانِ «مرون» پاسخ کوبنده حزب الله در برابر ترور العاروری

حزب‌الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید

به گزارش تحلیل ایران یعوت آحارانوت گزارشش از حمله به پایگاه مرون را در سایه سکوت مقامات سیاسی و نهادهای نظامی تل‌آویو این‌گونه آغاز کرد که «ویدئوی منتشرشده توسط حزب‌الله نشان می‌دهد ۲ بخش از پایگاه شدیداً مورد اصابت قرار گرفته و آسیبِ جدی دیده‌اند».

 

شبکه تلویزیونی کان هم خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد که «مانور روی پیداشدن عکس محمد الضیف، فرمانده نیروهای القسام گمراه‌کننده بود؛ موضوع مهم حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه مرون با موشک‌های دقیق است که باعث شگفتی همگان شد».

 

تحلیلگر مسائل عربی در این شبکه الیور لوی با توصیف این حمله به «ضربه موشکی دقیق» تصریح می‌کند که «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

 

دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 

از همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر محافل رسانه‌ای تل‌آویو تاکید کردند که «همه باید برای انتقام حزب‌الله آماده باشیم». مقامات اسرائیل هم با فراخوان‌ فوری به نهادهای نظامی، ارتش را به ویژه در مرزهای شمال به حالت آماده‌باش درآوردند.

 

این خبر بیش از همه شهرک‌نشینان شمال اراضی اشغالی را با شوک مواجهه کرد؛ اسرائیلی‌های آواره‌ای که برای بیش از ۳ ماه، از ترس حملات حزب‌الله در حال فرار و جابه‌جایی هستند. طبق آمار مقامات محلی شهرک‌ها «حدود ۲۲۶۰۰ اسرائیلی از ۷ اکتبر تاکنون واحدهای مسکونی خود را در شمال ترک کرده‌اند».

 

«مثل مرغ در میدان جنگ شده‌ایم»، «مدام در معرض شلیک موشک هستیم»، «جنگی در شمال به راه افتاده»، «به شکل جنون‌آمیزی ترسیده‌ایم؛ زیر بمبارانیم» و «اینجا، خواب رعب‌آور است؛ کسی حاضر نیست برگردد»... این گزیده‌ای از اظهارات اسرائیلی‌های شمال است که در رسانه‌های عبری بازنشر می‌شوند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :