موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی استان ها

a/153963 :کد

رفع تصرف 3 هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار

رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار

  دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ — ۲۱:۴۶
تعداد بازدید : ۷۷   
 تحلیل ایران -رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار

رئیس کل دادگستری استان سمنان از رفع تصرف و تغییر کاربری سه هکتار از اراضی کشاورزی در گرمسار خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران ، رئیس کل دادگستری استان سمنان با تأکید بر اینکه اجرای به‌موقع احکام قضائی به‌ویژه در حوزه منابع طبیعی و اراضی از موضوعات مهم تکلیف‌شده به مسؤولان قضائی استان است، اظهار کرد: در همین راستا، تغییر کاربری سه هکتار از اراضی گرمسار و اضافه شدن آن به بافت کشاورزی این شهر اتفاق افتاد.

 

وی گفت: قانون‌گذار حفظ کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و همچنین تداوم و بهره‌وری با تغییر کاربری آن اراضی در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها را جز در موارد ضروری ممنوع دانسته است.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: همه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌ها که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه به تغییر کاربری اقدام کنند، علاوه بر قلع‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار جرم به مجازات حبس برای مجرم محکوم می‌شوند.

 

عبداللهی با اشاره به تکلیف مورد مطالبه از مسؤولان قضائی استان سمنان گفت: با ورود قانونی دستگاه قضائی شهرستان گرمسار، 12 مورد از بناهای غیرمجاز در اجرای حکم ماده 3 قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی تخریب شد.

 

وی بیان کرد: همچنین پنج مورد دیگر از تغییر کاربری‌های غیرقانونی در اجرای تبصره 2 ماده 10 این قانون انجام و سه هکتار اراضی به بافت کشاورزی این شهرستان اضافه شد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :