موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/153973 :کد

در پی آلودگی های ممتد سمنان

وضعیت هوای سمنان نارنجی شد

  ﺳﻪشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۳۳
تعداد بازدید : ۹۵   
 تحلیل ایران -وضعیت هوای سمنان نارنجی شد

کیفیت هوای شهر سمنان برای چندمین بار در نیمسال دوم ۱۴۰۲ در وضعیت نارنجی و «ناسالم برای گروه‌های حساس» با شاخص ۱۱۷ و گرمسار در وضعیت سبز با شاخص ۴۷ قرار گرفت.

به گزارش تحلیل ایران، وضعیت هوای شهر سمنان هم اکنون و طبق اطلاعات سامانه پایش هوای کشور در شاخص ۱۱۷ در سنجش ذرات ۲ و نیم میکرون و گرمسار با در شاخص ۴۷ در سنجش مونواکسیدکربن قرار دارد و با غلظت غبار و وجود آلاینده‌ها همراه است؛ وضعیت نارنجی برای کیفیت هوای سمنان برای چندمین بار در فصل پاییز و زمستان است که در استان تکرار می‌شود.

پیش از این نیز به طور متناوب شهرهای سمنان، گرمسار و شاهرود در وضعیت نارنجی و «ناسالم برای گروه های حساس» قرار گرفتند.

پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز از جمله توصیه‌ها در شرایط آلودگی هوا است.

 

هوای شهر سمنان از یازدهم تا شانزدهم آذر ۱۴۰۲ در وضعیت قرمز و ناسالم قرار داشت و این شهر جزو آلوده‌ترین مناطق کشور بود که به تعطیلی ۲ روزه مدرسه‌ها منجر شد و اکنون در روزهای مختلف زمستان کیفیت هوای شهر سمنان گاهی در وضعیت قرمز و صبح‌ها در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرد که نیازمند بررسی از سوی مسوولان است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط نارنجی یا ناسالم برای گروه حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط قرمز یا ناسالم برای همه، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بنفش یا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط ازغوانی یا خطرناک تعیین شده است.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :