موضوعات ‌مرتبط: سیاسی فلسطین

a/153994 :کد

منابع اسرائیلی با اذعان به کشته شدن 9 نظامی

تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه

  ﺳﻪشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۴۰
تعداد بازدید : ۷۲   
 تحلیل ایران -تلفات سنگین ارتش اسرائیل در غزه

منابع اسرائیلی با اذعان به کشته شدن ۹ نظامی صهیونیست، خبر دادند که یکی از بازیگران و خوانندگان اسرائیلی هم امروز در غزه زخمی شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع اسرائیلی، گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، در دو حمله جداگانه در غزه، ۹ افسر و سرباز اسرائیلی کشته و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- ساعتی پیش خبر داد که یک بمب ضد نفر را در میان یک گروه از نظامیان صهیونیستی در داخل یکی از مدارس شهر خانیونس، منفجر کرده است که به کشته و زخمی شدن صهیونیستها منجر شد.

منابع اسرائیلی اعتراف می‌کنند که از زمان آغاز جنگ علیه غزه، امروز سخت‌ترین روز برای ارتش اسرائیل بوده است.

به گفته این منابع، یکی از حملات با انفجار مهمات در یک کامیون صورت گرفت. در این حمله، چند اسرائیلی کشته و زخمی شدند. حمله دوم هم با حملات خمپاره‌ای به یک ساختمان در جنوب نوار غزه بود که محل اختفای این نظامیان بوده است.

برخی از منابع صهیونیستی خبر دادند که یک سرباز اسرائیلی از تیپ ۱۲ گولانی، هم در پی سکته قلبی جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود که وی پس از بازگشت از غزه، وقتی مشاهده کرده که دوستان سربازش کشته شده‌اند، سکته کرده است.

 

این منابع همچنین گفتند که «آیدان امدی» (Idan Amedi) بازیگر و خواننده صهیونیست هم در داخل نوار غزه زخمی شده است. گفته می‌شود که وضعیت وی وخیم است.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز خبر داد که ارتش این رژیم مرحله جدیدی را در جنگ غزه آغاز کرده است.

وی که با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «مرحله جدید جنگ در غزه با شدت کمتری دنبال می‌شود. در حال حاضر شدت عملیات در شمال غزه کاهش یافته است».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «به کاهش تعداد نیروها در غزه ادامه خواهیم داد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :