موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154035 :کد

تداوم گمانه زنی‌های غرب

تداوم گمانه زنی‌های غرب در باب همکاری تسلیحاتی روسیه و کره شمالی

  پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ — ۲۳:۴۸
تعداد بازدید : ۶۲   
 تحلیل ایران -تداوم گمانه زنی‌های غرب در باب همکاری تسلیحاتی روسیه و کره شمالی

آمریکا به همراه متحدانش، روسیه را به استفاده از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین متهم کرده و می‌گویند این کشور در حال نقض تحریم‌های سازمان ملل است.

به گزارش تحلیل ایران، ایالات متحده آمریکا به همراه اوکراین و شش متحد دیگرش روز چهارشنبه روسیه را به استفاده از موشک‌های بالستیک و پرتابگرهای موشک کره شمالی در یک سری از حملات هوایی ویرانگر علیه اوکراین متهم کرده و می‌گویند این کشور به واسطه اقدامات خود تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

 

به گزارش «آسوشیتد پرس» در بیانیه ارائه شده از سوی کشورهای مذکور آماده است که روسیه حملاتش علیه اوکراین در تاریخ ۳۰ دسامبر، ۲ و ۶ ژانویه را به واسطه تسلیحات کره شمالی انجام داده است و عنوان شده است که تخلفات این چنینی از قطعنامه های سازمان ملل، رنج مردم اوکراین را تشدید کرده است و از «جنگ تجاوزکارانه»روسیه حمایت و موجب «تضعیف رژیم جهانی منع اشاعه» می‌شود.

 

این هشت کشور جدا از آمریکا و اوکراین شامل فرانسه، بریتانیا، ژاپن، مالت، کره جنوبی و اسلوونی می‌شوند. همه آنها روسیه را به سواستفاده از موقعیت خود به عنوان یک عضو دائمی دارای حق وتو در شورای امنیت متهم کرده و هشدار داده‌اند که «تخلفات این چنینی جهان را به مکان بسیار خطرناک‌تری تبدیل می‌کند».

 

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن اشاره به این موضوع که ادعاهای مطرح شده از جانب «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان شده است به این موضوع اشاره کرده که نمایندگان نیروی هوایی اوکراین تاکید کرده‌اند هیچ مدرکی دال بر واقعیت و تایید ادعاهای مطرح شده از جانب آمریکا به دست نیاورده‌اند».

 

 نبنزیا در مقابل، اوکراین را به استفاده از سلاح‌های آمریکایی و اروپایی برای ضربه زدن به بازارهای کریسمس، ساختمان‌های مسکونی، زنان و افراد مسن و کودکان در شهر بلگرود روسیه که نزدیک مرز این کشور با اوکراین است و دیگر مناطق روسی متهم کرده است.

 

با این حال «رزماری دی کارلو» مسول سیاسی و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفته است که اوکراین در هفته‌های اخیر، متحمل بدترین حملات از زمان تهاجم روسیه در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ شده است و میزان تلفات غیرنظامیانش در مناطق مختلف به بالای ۶۹ درصد رسیده است.

روسیه و کره شمالی تاکنون هر گونه ادعا در زمینه همکاری با یکدیگر برای استفاده از تسلیحات نظامی کره شمالی در جنگ روسیه با اوکراین را رد کرده و ادعاهای غرب در این زمینه را فاقد اعتبار دانسته‌اند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :