موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154043 :کد

نشست شورای امنیت

شورای امنیت دو نشست مجزا درباره یمن و غزه برگزار می‌کند

  جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ — ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۵۸   
 تحلیل ایران -شورای امنیت دو نشست مجزا درباره یمن و غزه برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز جمعه دو نشست جداگانه درباره تحولات غزه و تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن برگزار خواهد کرد.

به گزارش تحلیل ایران، شورای امنیت سازمان ملل امروز عصر دو نشست جداگانه درباره تحوات مربوط به غزه و همچنین حملات آمریکا و انگلیس به یمن برگزار خواهد کرد. 

به گفته دفتر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل؛ نشست اول ساعت 3 بعد از ظهر به وقت نیویورک درباره شرایط در غرب آسیا از جمله مساله فلسطین و آوارگان غزه برگزار خواهد شد.

 

دفتر واسیلی نبنزیا در کانال تلگرامی خود همچنین از نشست توجیهی دوم شورا درباره آنچه که حملات مشترک آمریکا و انگلیس به مواضع یمن خوانده خبر داد. 

 

شورای امنیت روز پنج شنبه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره حملات نیروهای مسلح یمن به کشیتهای مرتبط با رژیم صهیونیستی را با رای ممتنع روسیه و چین به تصویب رساند. 

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، در این قطعنامه، حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی محکوم و بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی در دریای سرخ و تنگه باب المندب تاکید شد.

 

اعضای شورای امنیت همچنین از یمن خواستند که کشتی «گلکسی لیدر» و خدمه آن را که ۱۹ نوامبر توقیف کرده بود، آزاد کند.

 

به دنبال تصویب این قطعنامه آمریکا و انگلیس بامداد جمعه حملاتی را به مواضع یمن انجام دادند.

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است. 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شده است. 

 

همچنین به گفته مقامات آمریکایی، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین هم در حمله به یمن به آمریکا و انگلیس کمک کرده اند. 

بعد از حملات آمریکا و انگلیس منابع بین‌المللی گزارش دادند نیروهای انصارالله یمن در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضعی در دریای سرخ هستند. 

یک مقام انصارالله هم به الجزیره گفت که نیروهای این جنبش در حال پاسخ دادن به حملات آمریکا و انگلیس در دریای سرخ هستند. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :