موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/154072 :کد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تاکنون ۲۰۰ مورد تخلف در ستاد پیشگیری انتخابات ثبت شده است

  شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ — ۱۴:۳۴
تعداد بازدید : ۵۹   
 تحلیل ایران -تاکنون ۲۰۰ مورد تخلف در ستاد پیشگیری انتخابات ثبت شده است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تاکنون تخلفات بسیار ناچیز بوده مردم و داوطلبان قانون را رعایت می‌کنند، گفت: در کل کشور در بخش تخلفات ۲۰۰ مورد در حوزه پیشگیری ثبت شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، با حضور محمدی امام جمعه، گلیکانی فرماندار، جلال زاده دادستان و اعضای شورای اسلامی، شهردار و مسئولان و رؤسای ادارات شهرقدس در سالن شهید فخری زاده برگزار شد به تغییر قانون خبرگان و مجلس اشاره و اظهار کرد: در ماده ۷۴ به این موضوع اشاره شده که دستگاه‌های اجرایی باید به نامزدها ارائه خدمت داشته باشند و از همه ادارات درخواست دارم که در این زمینه همه امکانات را جهت باشکوه برگزار شدن انتخابات انجام دهند و در همین راستا بی طرفی و قانونمداری را رعایت کنند.

وی گفت: امسال ضرب مهر نخواهیم داشت و بر اساس قانون با کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت، پاسپورت و شناسنامه می‌توانیم رأی بدهیم و هر کد ملی در یک سامانه الکترونیکی که مربوط به ثبت احوال است ثبت می‌شود و فردی که یک بار رأی داده اگه دوباره رأی دهد جرم انگاری صورت گرفته و در سوابق الکترونیکی شخص قرار خواهد گرفت.

اسلامی افزود: امسال در قانون، ستاد پیشگیری داریم و خوشبختانه تا الان تخلفات بسیار ناچیز بوده مردم و داوطلبان رعایت می‌کنند و در کل کشور در بخش تخلفات ۲۰۰ مورد در حوزه پیشگیری داشته‌ایم.

وی در ادامه به بحث سامانه مالی انتخابات اشاره کرد و افزود: همه نامزدها یک شماره حساب به ما داده‌اند و ما به بانک مرکزی داده‌ایم چنانچه هر فرد از سقف مالی که در هر حوزه انتخابیه مشخص است بالاتر رود تخلف صورت گرفته و برخورد خواهد شد.

سخنگوی انتخابات کشور ادامه داد: منابع مالی از اموال و دارایی خود فرد یا از شخص حقیقی ایرانی و یا از احزاب و گروه‌های سیاسی دارای مجوز تأمین خواهد شد و هر شخص حقیقی صرفاً ۲۰ درصد از سقف مجاز می‌تواند هزینه کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ماده ۷۴ امکانات رایگان و شبه رایگان در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد و امکانات شهرداری‌ها و صداوسیما که هر نماینده ۲۰ دقیقه برنامه ضبطی در صدا و سیما پخش خواهد شد و ۵ پیام رسان داخلی در حوزه تبلیغاتی از وزارت ارتباطات می‌گیرد.

وی در پایان افزود: در بحث پشتیبانی ماده ۱۳ کلیه وزارت خانه‌ها ادارات رؤسای دولتی شهرداری‌ها حسب درخواست وزارت کشور استاندار فرماندار و بخشدار موظف هستند کارکنان و سایر امکانات را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنها قرار دهند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :