موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154110 :کد

حمله مجدد به یمن

الجزیره از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن خبر داد

  یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۷۱   
 تحلیل ایران -الجزیره از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن خبر داد

الجزیره از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن خبر داد

به گزارش تحلیل ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد که آمریکا و انگلیس شامگاه امروز یکشنبه ارتفاعات «جدع» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه المیادین در یمن هم خبر داد که جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی آمریکا در حال پرواز در آسمان الحدیده هستند. هنوز منابع رسمی یمن این حملات را تأیید نکرده‌اند.

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس هم بعد از ظهر امروز هشدار داد که در صورت ادامه مسدود شدن مسیر کشتی‌های باربری، قیمت‌ها در انگلیس افزایش خواهد یافت و به همین دلیل باز هم به یمن حمله خواهند کرد (جزئیات بیشتر).

آمریکا و انگلیس جمعه گذشته ۱۶ مکان در یمن از جمله فرودگاه الحدیده، اردوگاه کهلان، پایگاه الدیلمی و مناطقی در زبید را هدف قرار دادند تا به زعم خود پاسخ اقدامات دولت صنعا در تنگه باب المندب را داده باشند.

یک مقام انصارالله هم خبر داد  که بعد از این حملات با شلیک چندین موشک به شناورهای جنگی آمریکایی در دریای سرخ و باب المندب پاسخ داد تا این پیام روشن را بدهد که تزلزلی در اراده یمنی‌ها رخ نداده است.


حمله آمریکا به یمن

 

این در حالی است که منابع آگاه در صنعا به روزنامه الاخبار خبر داده بودند که ارتش یمن از ابتدای هفته قبل منتظر حملاتی گسترده بود و احتمالا به دلیل به درازا کشیده شدن مذاکرات برای صدور قطعنامه به تاخیر افتاده بود. حتی این ارزیابی وجود داشت که در حمله احتمالی علاوه بر بمباران تاسیسات و امکانات، نیروهای زمینی از جمله شبه نظامیان مزدور یا کماندوهای دریایی آمریکا و انگلیس هم وارد عمل شوند. 

همچنین شبه‌نظامیان مخالف دولت نجات ملی که مزدور سعودی و امارات محسوب می‌شوند، به دلیل نگرانی از تبعات شروع مجدد درگیری‌ها در یمن تاکنون از ورود به تقابل با دولت نجات ملی اجتناب کردند. به نظر می‌رسد دولت صنعا درحال رصد تحرکات این نیروهای نیابتی است تا در صورت مشاهده نقض توافقات موجود (توافق آتش بس مارس ۲۰۲۲ در استکهلم) پاسخ مقتضی به آن بدهد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :