موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154112 :کد

رئیس جمهور جدید تایوان:

مصمم به ایستادگی مقابل چین هستیم

  یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ — ۲۱:۱۲
تعداد بازدید : ۶۲   
 تحلیل ایران -مصمم به ایستادگی مقابل چین هستیم

«لای چینگ ته» برنده انتخابات ریاست جمهوری تایوان غروب یکشنبه به وقت تهران گفت:«مصمم هستیم تایوان را برابر تهدیدات و ارعاب مداوم چین حفظ کنیم.»

به گزارش تحلیل ایران وزارت امور خارجه تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از چین می‌خواهد به نتایج انتخابات احترام بگذارند و از سرکوب تایوان دست بکشند.

 

لای چینگ ته روز شنبه با بیش از نهصد هزار رای، «هو یو-ایه از کومینتانگ» نزدیک‌ترین رقیب خود  را شکست داد. او گفت که می‌خواهد با چین همکاری و صلح و ثبات را حفظ کند.

 

پکن خط مشی و قصدش برای اتحاد مجدد با این جزیره را اعلام کرده و در عین حال حتی گزینه توسل به نیروی نظامی برای رقم زدن این اتحاد را رد نکرده است.

 

«شی جین‌پینگ » رئیس جمهور چین در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی «اتحاد مجدد سرزمین مادری» را «رویداد تاریخی اجتناب‌ناپذیر» خواند.

 

«وانگ یی» وزیر خارجه چین  نیز روز یکشنبه گفت:«تایوان هرگز کشور نبوده و قطعاً در آینده هم نخواهد بود.»

 

آمریکا و انگلیس پیروزی لای  چینگ ته را تبریک گفتند فرانسه نیز روز یکشنبه به رای دهندگان و نامزدهای تایوان به دلیل شرکت در انتخابات  تبریک گفت.

 

پکن تحرکات غرب و تبریک پیروزی وزیر خارجه آمریکا به ویلیام لای چینگ ته را بی‌پاسخ نگذاشت و از آمریکا خواست به اصل چین واحد و تعهد رهبران خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:«ایالات متحده باید تعاملات رسمی با تایوان را متوقف و از ارسال هرگونه پیام اشتباه به نیروهای جدایی‌طلب خودداری کند.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :