موضوعات ‌مرتبط: سیاسی حج و زیارت

a/154124 :کد

هواپیماهای عمره روی زمین،

هواپیماهای عمره روی زمین، زائران روی هوا!

  دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ — ۰۸:۴۶
تعداد بازدید : ۶۱   
 تحلیل ایران -هواپیماهای عمره روی زمین، زائران روی هوا!

مسوولان از تعلیق عمره به دلیل مشکلات فنی و پروازی خبر داده‌اند، اما روابط عمومی ایران‌ایر می‌گوید که ایران، نه مشکل کیفیت هواپیما دارد و نه بدهی به عربستان!

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، عربستان هنوز مجوز پروازهای عمره را به هواپیماهای ایرانی نداده و با این حساب، بلیت رفت و برگشت به عربستان برای هر زائر از ۱۳ میلیون تومان با هواپیمای ایرانی به حداقل ۳۵ میلیون تومان با پرواز خارجی افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید، این تعلیق، «یک مساله فنی» است و ربطی به توافقات سیاسی با عربستان ندارد، اما مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما (ایران‌ایر) حسام قربانعلی می‌گوید که ایران نه مشکل کیفیت هواپیما دارد و نه بدهی به عربستان «اخذ مجوز پرواز از سوی سعودی‌ها پیچیدگی دارد و به دستگاه دیپلماسی مربوط است.»

در سال‌های گذشته اعزام زائران ایرانی به خانه خدا حتی در ایام حج تمتع نه تنها با پروازهای داخلی بلکه با پروازهای سعودی هم انجام می‌شد؛ اما از اواسط دهه ۹۰ با توافق ۲ کشور، همه زائران ایرانی با پرواز ایران‌ایر راهی سرزمین وحی شدند.

گفته می‌شود که سعودی‌ها استفاده از پروازهای آنها برای انتقال زائران ایرانی را مطرح کرده‌اند، اما رئیس سازمان حج و زیارت این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید که «مشکل اعزام‌ها پس از مجوزهای لازم از سوی سعودی‌ها حل می‌شود.»

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :