موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/154129 :کد

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

هشدار هواشناسی برای ۴ استان

  دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۸۸   
 تحلیل ایران -هشدار هواشناسی برای ۴ استان

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور، نفوذ جریانات سرد شمالی و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل خبر داد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تسنیم، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق شمال شرق و فردا سه‌شنبه در شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و از اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران روی می‌دهد. از امروز تا چهارشنبه دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش می‌یابد.

 

روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی،‌ ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی شده،‌ ضمن این‌که در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی شده است.

 

روز جمعه در استان‌های گیلان و مازندران بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. در ارتفاعات زاگرس واقع در نوار غربی کشور افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده روی می‌دهد و در جنوب و شرق کشور وزش باد پدیده غالب است.

 

 از اواخر وقت امروز تا پایان هفته نیز خلیج‌فارس و روز پنجشنبه دریای خزر مواج است.

 

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و دریا مواج

 

زمان شروع:دوشنبه 1402/10/25

 

زمان پایان:جمعه 1402/10/29

 

نوع مخاطره:وزش باد به نسبت شدید تا شدید (بیشینه سرعت وزش باد تا 32 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از 1 متر و دور از ساحل بیش از 2 متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس

 

منطقه اثر:

 

دوشنبه 1402/10/25 : مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در دریای عمان

 

سه‌شنبه 1402/10/26 و چهارشنبه 1402/10/27 : مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

 

پنج‌شنبه 1402/10/28 و جمعه 1402/10/29 : مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

 

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای به‌خصوص شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

 

توصیه: منع فعالیت شیلاتی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی، فراساحل و سکوهای نفتی، آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :