موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی اکبر خلیلی

a/154137 :کد

ترکه‌های درخت آلبالو

نویسنده «ترکه‌های درخت آلبالو» سه‌شنبه تشییع می‌شود

  دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ — ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۷۳   
 تحلیل ایران -نویسنده «ترکه‌های درخت آلبالو» سه‌شنبه تشییع می‌شود

اکبر خلیلی، نویسنده کتاب‌هایی از جمله ترکه‌های درخت آلبالو و گام به گام با انقلاب و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ۷۷ سالگی درگذشت.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، به گفته همسر و برادر این نویسنده، مراسم تشییع و خاک‌سپاری او روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه انجام خواهد شد.

اکبر خلیلی سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد و تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در رشته ادبی ادامه داد. در سال‌های دفاع مقدس از خبرنگاران جنگ بوده و از اعضای انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود. وی علاوه بر دبیری سرویس ادبی روزنامه جمهوری اسلامی با روزنامه‌های کیهان و جوان نیز همکاری کرده است.

از آثار او رمان «ترکه‌های درخت آلبالو»، چند جایزه از وزارت ارشاد و آثار برگزیده دفاع مقدس برده و داستان «امام برای من آمد» از مجموعه هفده به علاوه سه، جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است.

از دیگر آثار خلیلی می‌توان به «نون تافتون»، «کارون پر از کلاه» و «گام به گام با انقلاب» اشاره کرد. «گام به گام با انقلاب» اتفاق‌های سیاسی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرده است. وی در این کتاب که به صورت یادداشت‌های روزانه تنظیم شده، پیشامدهای متعدد سیاسی در سال ۱۳۵۷ از ۱۷ شهریور تا ۲۴ بهمن را روایت کرده است. اکبر خلیلی در این یادداشت‌ها اشاره‌هایی به جمعه خونین شهریور ۵۷، متن لایحه حکومت نظامی در همان ماه، سخنرانی بختیار و سوگند تاریخی او، حرف‌های شاه در جلسه‌ای با سران ارتش شاهنشاهی، بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و پیام امام در ۲۲ بهمن به ملت درباره ارتش دارد.

او مانند محمود گلابدره‌ای نویسنده‌ای پیش‌گام برای انقلاب بود.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :