موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی اعتیاد

a/154144 :کد

کاهش مصرف مواد در کشور

ایست رشد مصرف اعتیاد در کشور

  دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ — ۱۸:۵۸
تعداد بازدید : ۵۱   
 تحلیل ایران -ایست رشد مصرف اعتیاد در کشور

خوشبختانه آهنگ رشد اعتیاد طبق کار پژوهشى یک دانشگاه معتبر کشور متوقف شده است و این دستاورد نتیجه زحمات همه دستگاه‌ها و ایجاد حساسیت در جامعه است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از فارس، اسکندر مومنی امروز ۲۵ دی ماه در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: خوشبختانه آهنگ رشد اعتیاد طبق کار پژوهشى یک دانشگاه معتبر کشور متوقف شده است و این دستاورد نتیجه زحمات همه دستگاه‌ها و ایجاد حساسیت در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان باید اولویت راهبردی‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری باشد، تصریح کرد: در عین حال که موضوع مقابله را پیگیری می‌کنیم، باید پیشگیری را هم در اولویت نخست قرار دهیم و براى این مهم باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم.

مومنی با تاکید بر ضرورت شناخت ویژگى هاى رسانه تصریح کرد:امروز رسانه با قبل متفاوت شده است و صرفا بسترى براى پیام یکطرفه نیست.باید ضمن برقراری ارتباط مناسب با رسانه ها اثرگذارى بیشتر پیام را در بسترى تعاملى دنبال کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مخاطب شناسى را رکن مهم دیگر برشمرد و بیان کرد: باید ابتدا مخاطب را شناخت و سپس برایش محتوا تولید کرد که اگر اینطور باشد یک محتوای خوب جای خود را در بین مخاطبانش پیدا می‌کند.

مومنی گفت: باید اقدمات و دستاوردها را در راستاى امیدآفرینی و جهاد تبیین، به مخاطبان منعکس کرد، گاهی پاسخ به یک سوال و رفع ابهام خود منجر به «امیدآفرینی» خواهد شد.

وى تاکید کرد:رسانه کارگزار ما نیست و نباید سطح رسانه را فقط به انعکاس دهنده گزارش عملکردها محدود دانست، بلکه باید حرفه اى و محترمانه در قبال هم رفتار کرد.

دبیرکل ستاد با بیان اینکه دنیای امروز بدون رسانه مفهومی ندارد، افزود: باید با برنامه ریزی و هنرمندانه محتوای درست تولید کنیم و ادبیات ما فاخر باشد و بدانیم در شرایط امروز محتواى کوتاه موثرتر است.

مومنی بر استفاده ستاد از ظرفیت نوین رسانه اى تاکید و تصریح کرد: به طور نمونه بازى هاى برخط مجازى بستر مناسبى براى انتقال هدفمند پیام به خصوص براى نسل نوجوان و جوان است که باید آن را دنبال کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :