موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154148 :کد

لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کرد

عقب نشینی ارتش اسراییل از غزه

  دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ — ۲۰:۴۸
تعداد بازدید : ۶۵   
 تحلیل ایران -عقب نشینی ارتش اسراییل از غزه

منابع اسرائیلی خبر دادند که لشکر ۳۶ ارتش صهیونیستی به صورت کامل، در حال خروج از غزه است؛ لشکری که نیروهای تیپ گولانی هم بخشی از آن به شمار می‌رود.

به گزارش تحلیل ایران، منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست، پس از اینکه نتوانستند در برابر حملات مقاومت فلسطین، بخش دیگری از نیروهای خود را از غزه خارج کردند.

 

روزنامه اسرئیل حیوم با اشاره به اینکه لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه خارج می‌شود، گزارش داد، این لشکر شامل لشکرهای شش و هفت، ۱۸۸، یگان مهندسی و نیروهای تیپ گولانی است.

 منابع صهیونیستی مدعی هستند که لشکر ۳۶، برای بازیابی تواناییهای خود، آموزش و افزایش قدرت، از غزه خارج شده است و هنوز مشخص به چه منطقه‌ای انتقال داده خواهد شد.

 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم روز گذشته، ضمن تمسخر توجیه‌های سران اسرائیل در خصوص عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از غزه گفت: پس از عقب نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند.

 

وضعیت تلفات صهیونیست‌ها در غزه نیز بسیار وخیم گزارش شده است. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که از زمان آغاز جنگ زمینی در نوار غزه ۱۸۰ نظامی خود را از دست داده است، اما نیروهای مقاومت فلسطین تاکید دارند که شمار تلفات بسیار بیشتر از آماری است که ارتش اسرائیل آن را اعلام می‌کند.

 

پیش از این، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز در گزارشی به این مسئله اشاره کرده بود و فاش کرد، آماری که بیمارستان‌های اسرائیلی از تعداد مجروحان نظامی ثبت کرده‌اند، بسیار بیشتر از آماری است که ارتش آن را اعلام می‌کند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :