موضوعات ‌مرتبط: محیط زیست آب و هوا

a/154163 :کد

با افزایش آلاینده ها؛

سالمندان و بیماران از منزل خارج نشوند

  ﺳﻪشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۱۰۶   
 تحلیل ایران -سالمندان و بیماران از منزل خارج نشوند

نگاهی به سامانه کیفیت سنجی هوای محیط زیست نشان می‌دهد که شاخص آلودگی در مرکز استان سمنان ۱۱۶ است.

 

کاهش کیفیت هوای سمنان/ سالمندان و بیماران از منزل خارج نشوند

 نگاهی به سامانه کیفیت سنجی هوای محیط زیست نشان می‌دهد که شاخص آلودگی در مرکز استان سمنان ۱۱۶ است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، گاهی به نقشه‌ها و گراف‌های سازمان محیط زیست و هواشناسی نشان می‌دهد که مرکز استان سمنان با پدیده وارونگی و آلودگی هوا روبرو شده و برای امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه در مرکز استان کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

شاخص آلودگی امروز صبح هوای مرکز استان سمنان از سوی سنجشگر سازمان محیط زیست در حالی ۱۱۶ اعلام شده که میزان استاندارد بین صفر تا ۵۰ است به عبارت دیگر دست کم دو و نیم برابر حد مجاز در هوای سمنان ذرات آلودگی وجود دارد.

کاهش کیفیت هوا آن‌طور که سامانه‌های سنجشگر نشان می‌دهند تنها در مرکز استان سمنان رخ داده و وضعیت کیفیت هوا در گرمسار و شاهرود در موقعیت سالم یا همان بین عدد صفر تا ۵۰ قرار دارد.

کارشناسان آلودگی کارخانه‌های صنعتی و پدیده وارونگی هوا که در آن آلودگی به هوای سرد اجازه نمی‌دهد که در پایین قرار گیرد و در نتیجه روی سطح زمین را پوشانده و سبب حبس شدن هوای آلوده می‌شود، را دلیل اصلی این کاهش کیفیت هوای سمنان می‌دانند.

هوای سمنان امروز سه شنبه در وضعیت ناسالم قرار داشته و در نتیجه سالمندان، بیماران زمینه‌ای، زنان باردار، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی و… ترجیحاً از منزل نباید بیرون بروند و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب، توصیه می‌شود.

از فردا شب و پس فردا صبح به مرور بر میزان وزش باد در سمنان افزوده خواهد شد تا جایی که پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که سرعت وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ۱۰ الی ۱۴ کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید و همین امر کارشناسان و مسئولان را امیدوار کرده که از روز پنجشنبه شاهد کاهش آلودگی هوا در سمنان باشیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :