موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی سلامت

a/154190 :کد

در بخش سلامت؛

به روش فست فودی‌ها یک سوخاری لاکچری درست کن!

  چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۶۸   
 تحلیل ایران -به روش فست فودی‌ها یک سوخاری لاکچری درست کن!

گرچه اسمش دهان پرکن است و ظاهرش فریبنده اما طبخ آن اصلا کار سختی نیست و با دستورپختی درست و درمان می‌توانید سوخاری منحصر به فرد خودتان را نوش جان کنید.

به گزارش تحلیل ایران: هرچقدر هم که بخواهیم قید فست فودها را بزنیم و ذائقه بچه‌ها را به غذای سالم عادت دهیم اما باز پای فست فودها به سبد غذایی‌مان باز می‌شود، چون قرارنیست همیشه نه بگوییم و حسرت چیزهای ساده را به دل بچه‌ها بگذاریم. البته وقتی هم به یک وعده فست فود رضایت دهیم، تازه می‌رسیم به خان بعدی و حساب و کتاب یک غذای بیرون از خانه که هوش از سر آدم می‌برد و مثلا برای یک خانواده ۴ نفره حدود یک میلیون تومان آب می‌خورد؛ پس چه بهتر که خودمان راه و روش یک فست فود سالم و حرفه‌ای مثل مرغ سوخاری را یاد بگیریم تا اگر اینبار هوس به جانمان افتاد، بلافاصله دست به کار شده و دل همه را بدست آوریم. تازه می‌توانیم دو سوم پول شام بیرون را هم برای کارهای ضروری‌تر کنار بگذاریم! 

 

طبخ یک سوخاری خانگی به سبک سرآشپزها

اما مگر می‌شود در خانه یک فست فود رستورانی به سبک آشپزها درست کرد؟ بله کار چندان سختی نیست. آن‌ها هم، یکی مثل خود ما هستند و فقط فوت و فن‌هایی را می‌دانند که اگر ما نیز آن‌ها را بدانیم، غذایمان قابلیت رقابت با بهترین‌ها را خواهد داشت. پیشنهاد امروز ما یک وعده مرغ سوخاری رستورانی با سیب زمینی‌های محبوب است که از صفر تا صد آن را برایتان خواهیم گفت. 

 

 

این مواد همانی است که سرآشپزها استفاده می کنند

 

مواد لازم برای ۴ نفر: 

مرغ: یک عدد کامل

آرد سفید نانوایی: یک پیمانه

آرد سوخاری خانگی: یک پیمانه 

تخم مرغ: ۳ تا ۴ عدد

ادویه شامل زردچوبه، کاری، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و نمک: به میزان لازم

روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

سیب زمینی: ۴ عدد

پیاز و سیر جهت مرینیت مرغ: یک عدد

قبل از هرکاری بهتر است یک ساعتی مرغ را داخل سیر و پیاز بخوابانید تا بوی زهم آن گرفته شود. برای این کار باید پیاز و سیر را رنده کرده و مرغ را با مقداری نمک در آن بخوابانید و در یک ظرف دربسته برای ساعتی در یخچال استراحت دهید. 

همه ما معمولا مرغ را ۸ تکه می‌کنیم که تکلیفتان با ران‌ها مشخص است زیرا به خاطر استخوان‌ها نمی‌توانیم آن‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر برش زنیم اما در مورد سینه‌ها شرایط فرق می‌کند، پس سینه‌ها را به صورت نواری، فیله کنید تا فرآیند سرخ کردن بهتر انجام شده و مرغ شما کاملاً مغزپخت شود. 

 

 

با خمیرها و نان های باگت و تست اضافه می توانید آرد سوخاری خانگی درست کنید 

 

خودتان آرد سوخاری درست کنید

حالا بروید سراغ مرحله بعد؛ در یک ظرف آرد سفید بریزید در یک ظرف تخم مرغ و در ظرف دیگر آرد سوخاری. وقتی می‌گوییم آرد سوخاری منظورمان دقیقاً یک آرد دست ساز خانگی به سبک کدبانوهای هنرمند است. اصلا کاری ندارد، فقط وقتی برای یک غذای ساندویچی، نان باگت می‌خرید، دیگر باقیمانده خمیرها و نان باگت‌ها را با عذاب وجدان راهی سطل زباله یا کیسه نان خشک‌ها نکنید و آن‌ها را یکی دو روزی در فصای باز بگذارید تا کاملا خشک شوند. سپس با دستانتان آن را به صورت درشت خرد کرده و درون یک شیشه داخل یخچال نگهداری کنید. بله به همین سادگی، یک آرد سوخاری تازه و خانگی خواهید داشت. البته بعضی‌ها در ترکیب آرد سوخاری خود از برشتوک صبحانه یا پفک خردشده هم استفاده می‌کنند که از نظر ما ضرورتی ندارد و همان ترکیب خودمان، کامل و سالم‌تر است. به خاطر داشته باشید که از ترکیب ادویه‌جات می‌توانید مقداری هم در آرد سفیدتان بریزید تا مرغتان حسابی طعم‌دار شود. 

 

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

درست کردن یک سوخاری با کیفیت در خانه به همان اندازه که لذت بخش است به همان اندازه هم ممکن است کار ببرد و حتی کثیف کاری داشته باشد، اما به زحمتش می‌ارزد؛ پس مثل همیشه حوصله به خرج دهید و مقدمات را فراهم کنید. قبل از شروع، حتماً میز کارتان را با سفره یکبار مصرف بپوشانید تا درپایان کار خیلی درگیر تمیزکاری نشوید. روند کار اصلا سخت نیست اما اگر شاگردآشپزها را کنار خودتان داشته باشید، مجبور نیستید همه هندوانه را با یک دست برداری و سریع‌تر به نتیجه می‌رسید؛ پس بهتر است بچه‌ها را پای کار بیاورید و حتی از آقایان خانه که قرار است هوای جیبشان را داشته باشید هم کمک بگیرید.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :