موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154212 :کد

پاره کردن برجام، اشتباه بزرگی بود

پاره کردن برجام، اشتباه بزرگی بود

  چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۶:۴۵
تعداد بازدید : ۵۹   
 تحلیل ایران -پاره کردن برجام، اشتباه بزرگی بود

وزیر خارجه آمریکا در اجلاس داووس اعلام کرد که خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، یک «اشتباه بزرگ» بود.

به گزارش تحلیل ایران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن می‌گوید که اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خارج کردن این کشور از توافق برجام اشتباه بزرگی بود.

 

به گفته وزیر خارجه آمریکا، برجام برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرده بود و از زمانی که مقام‌های دولت ترامپ «این توافق را کنار گذاشته‌اند، (برنامه هسته‌ای ایران) از این مهار رها شده و ما الان در وضعیتی هستیم که نمی‌خواستیم باشیم».

 

بلینکن در این نشست با این سوال مواجه شد که با توجه به تلفات بالای فلسطینیان در غزه، «آیا جان یهودیان بیشتر از جان فلسطینیان و مسلمانان اهمیت دارد؟»

 

وزیر خارجه آمریکا که دولتش حتی خواستار آتش بس جنگ اسرائیل علیه غزه نشده است، در جواب به این سوال مدعی شد که برای آمریکا گفت که «نه اینطور نیست».

 

 

بلینکن مدعی شد که «برای من و بسیاری از ماها (در دولت آمریکا)، آنچه که در غزه می‌بینیم، بسیار دردناک است و رنج غیرنظامیان، کودکان و زنان، قلب مرا می‌شکند».

 

وی در حالی ادعای «شکسته شدن» قلبش درباره وضعیت غزه را مطرح کرده که در یکی از سفرها به تل‌آویو پس از عملیات طوفان الاقصی گفته بود که به «عنوان یک یهودی» حمله به اسرائیل را محکوم می‌کند.

 

وزیر خارجه دولت بایدن با بیان این ادعا که آمریکا «روزانه در تلاش برای رساندن کمک‌ها و حمایت از غیرنظامیان غزه» است، بلافاصله به سراغ «امنیت اسرائیل» رفت و خطاب به حاضران نشست داووس گفت که «آنچه در ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد قابل تکرار نیست».

 

وی در این نشست مدعی شد که تلاش‌های آمریکا برای عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و مسلمان با اسرائیل از یک سو و همچنین اقدامات به منظور توسل به راه‌کار عادلانه برای موضوع فلسطین ادامه دارد.

 

دیپلمات ارشد آمریکایی به شدت علیه عملیات طوفان الاقصی موضع گرفت و مدعی شد که «حماس، مردان، زنان و کودکان را قتل عام و والدین (اسرائیلی) را مقابل چشمان فرزندانشان اعدام کردند».

 

بلینکن در حالی این ادعاها را در داووس مطرح کرده که او کشته شدن مردم فلسطین شامل بیش از ۱۰ هزار کودک غزه در حملات اسرائیل در بیش از ۱۰۰ روز را محکوم نکرد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :