موضوعات ‌مرتبط: سیاسی پاکستان

a/154213 :کد

چین دعوت به خویشتن داری کرد

تشدید تنش های میان ایران و پاکستان اسلام آباد اجازه بازگشت سفیر

  چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ — ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۷۹   
 تحلیل ایران -تشدید تنش های میان ایران و پاکستان اسلام آباد اجازه بازگشت سفیر

حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروهک تروریستی جیش الظلم در استان بلوچستان پاکستان، با واکنش تند دولت پاکستان مواجه شد و منجر به ایجاد تنش در روابط تهران و اسلام آباد شده است.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تابناک، حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروهک تروریستی جیش الظلم در استان بلوچستان پاکستان، با واکنش تند دولت پاکستان مواجه شد و منجر به ایجاد تنش در روابط تهران و اسلام آباد شده است. 

 
اسلام‌آباد در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه‌های گروه جیش‌الظلم در داخل خاک پاکستان اعلام کرد که سفیر تهران در این کشور که اینک در ایران است، فعلاً اجازه بازگشت به اسلام‌آباد را نخواهد داشت.
 
ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت که کشورش سفیر خود را از تهران فرا خوانده است.
 
پاکستان همچنین اعلام کرده که همه دیدارهای عالیرتبه میان دو کشور را به حالت «تعلیق» درآورده است.
 
پیشتر اسلام‌آباد در بیانیه‌ای شدیداللحنی با محکوم کردن اقدام ایران در حمله موشکی و پهپادی به پایگاه‌های گروه جیش‌العدل در داخل خاک پاکستان، آن را «نقض حریم هوایی» خود توصیف کرده و در مورد پیامدهای آن هشدار داده بود.
 
وزارت خارجه پاکستان در ساعات اولیه روز چهارشنبه ۱۷ ژانویه در بیانیه‌ای هشدار داده بود که نقض حریم هوایی پاکستان «کاملا غیرقابل قبول» بوده و می‌تواند «عواقب جدی» به دنبال داشته باشد. بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، در جریان حمله ایران، دو کودک کشته شده‌اند.

پاکستان در بیانیه خود بدون اشاره به محل فرود موشک‌ها و ماهیت نقض حریم هوایی این کشور، خبر داد که با احضار رئیس نمایندگی ایران در اسلام‌آباد به وزارت خارجه، اعتراض خود را به تهران اعلام کرده است.

 
 

چین خواستار «خویشتنداری» پاکستان و ایران شد

 

در همین حال، چین از پاکستان و ایران خواست که «خویشتنداری» نشان داده و از اقداماتی که باعث «افزایش تنش» می‌شود، خودداری کنند.

 

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن ایران و پاکستان را همسایگان نزدیک و دو کشور مهم اسلامی می‌داند، از دو کشور خواست که برای حفظ صلح و ثبات با هم کار کنند.

طبق گزارش رسانه های پاکستانی، چین از پاکستان خواسته که به حملات ایران پاسخ ندهد و جلوی تشدید تنش جدید در منطقه را بگیرد.

واکنش وزیر دفاع به تهدید نیروهای مسلح پاکستان

وزیر دفاع کشورمان در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: به هر تجاوزی عکس‌العمل سخت و قاطع نشان خواهیم داد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :