موضوعات ‌مرتبط: سیاسی انتخابات

a/154240 :کد

رئیس ستاد انتخابات کشور:

صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی مسئولان برگزاری انتخابات است

  پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ — ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۸۳   
 تحلیل ایران -صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی مسئولان برگزاری انتخابات است

صیانت از آرای مردم تکلیف قانونی دست اندرکاران انتخابات است و این مهم باید مدنظر ویژه باشد.

به گزارش تحلیل ایران به نقل از مهر، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر پنجشنبه در همایش اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی، اظهار کرد: در راستای تسهیل در شعب پرتراکم، بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رأی نسبت به سال ۹۸ در سراسر کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی در حوزه اجرایی انتخابات در حال افزایش است، افزود: در این حوزه از برنامه زمان بندی، پیشی گرفتیم و در بازدیدهای میدانی از ستاد انتخابات استان‌ها، آمادگی کامل همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه مدنظر ویژه است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تکلیف شرعی و قانونی مجریان انتخابات را صیانت از آرای مردم دانست و گفت: راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری مخصوصاً امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان نقشه راه اصلی این رویداد بزرگ سیاسی مورد توجه است.

شاهچراغی با اشاره به تغییر حوزه انتخابیه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، نیز گفت: ضوابط تغییر حوزه انتخابیه طبق قانون به ستاد انتخابات استان‌ها ابلاغ شده و چنانچه نامزدها درخواست و یا سؤالی در این زمینه دارند، می‌توانند در زمان مقرر به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات، گفت: بخشی از فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیک در مراحل پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام طی شد همچنین برابر تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور، پیش‌بینی برگزاری انتخابات الکترونیک در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دارای تعدد کرسی انجام شده و در ۴ حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر، رأی‌گیری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

شاهچراغی تاکید کرد: آمادگی لازم در راستای برگزاری انتخابات امسال وجود دارد و به طور حتم با تعامل و هم افزایی دست اندرکاران انتخابات، زمینه برای حضور پرشکوه مردم فراهم می‌شود.

در این نشست استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران استان نیز به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه پرداختند.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :