موضوعات ‌مرتبط: ورزشی فوتبال

a/154272 :کد

حضور در بازی دوم با ترکیبی متفاوت

ملاقات دوباره تیم ملی با هنگ‌کنگ ۶۴ روز پس از دیدار پرگل در آزادی

  جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ — ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۷۵   
 تحلیل ایران -ملاقات دوباره تیم ملی با هنگ‌کنگ ۶۴ روز پس از دیدار پرگل در آزادی

شاگردان قلعه‌نویی در حالی با ترکیبی متفاوت مقابل هنگ‌کنگ قرار می‌گیرند که از آخرین رویارویی این دو تیم ۶۴ روز می‌گذرد.

به گزارش تحلیل ایران ، تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ایران از ساعت 21 امروز (جمعه) در چارچوب دیداری از گروه C جام ملت‌های آسیا 2023 در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه دوحه به مصاف هم خواهند رفت. ایران قصد دارد صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند و هنگ‌کنگ برای بقا در این تورنمنت نباید بازنده از میدان خارج شود. این تقابل در حالی صورت می‌گیرد که دو تیم بیش از دو ماه پیش (64 روز قبل) با هم در مقدماتی جام جهانی تقابل داشتند، دیداری که به برتری 4 بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی انجامید، در چنین شرایطی زوایای مختلف این دیدار را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

شرایط ایران مقابل هنگ‌کنگ

تیم ملی فوتبال ایران بازی نخست خود در جام ملت‌های آسیا را با برتری 4 بر یک مقابل فلسطین پشت‌سر گذاشت. گرچه این بازی با نتیجه‌ای خوب برای ما تمام شد، اما برخی بازیکنان با مصدومیت جزئی مواجه شدند و به همین خاطر حتی شجاع خلیل‌زاده بازی مقابل هنگ‌کنگ را از دست داد. با اینکه هنگ‌کنگ روی کاغذ رقیب سرسختی محسوب نمی‌شود، ولی کادر فنی نگران است که مبادا اتفاقات بازی به‌خوبی مدیریت نشود تا نتیجه دلخواه‌شان رقم نخورد.

 

بیشتر بخوانید

قلعه‌نویی: AFC سخت‌گیری کند تا سلامت بازیکنان در خطر نباشد/ خلاقیت و ابتکار خاصیت بازیکنان ایرانی است

 

* اینتر و آقای گلی؟ نخیر؛ فعلاً فقط تیم ملی

این روزها رسانه‌های ایتالیایی بارها درباره انتقال مهدی طارمی به اینتر بعد از پایان فصل خبر دادند، اما این بازیکن در نشست خبری پیش از بازی اعلام کرد فعلاً تمرکزش روی بازی‌های تیم ملی است و فقط به قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فکر می‌کند، یعنی حتی به آقای گلی هم توجه نمی‌کند.

 

* ترکیب متفاوت ملی‌پوشان مقابل هنگ‌کنگ

طبق اعلام قلعه‌نویی ترکیب تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ با چند تغییر نسبت به بازی اول روبه‌رو خواهد بود، با این اوصاف سرمربی تیم ملی قصد دارد با ایجاد تغییرات بیشتر، بازیکنان بیشتری را در شرایط مسابقه نگه دارد.

 

* آمار عملکرد ایران در 5 مسابقه بین‌المللی اخیر

ایران چهار مسابقه از پنج دیدار قبلی خود در رقابت‌های بین‌المللی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و تنها مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی به تساوی 2 ـ 2 رضایت داده است.

 

* شرایط هنگ‌کنگ مقابل ایران

هنگ‌کنگ در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر یک از امارات شکست خورد. اگرچه آنها روی کاغذ رقیب ساده‌ای برای ایران هستند، اما یورن آندرسن سرمربی این تیم اعلام کرده است که شاگردانش آماده تقابل با ایران هستند و نسبت به بازی تهران تیمش نمایشی متفاوت خواهد داشت. در پنج بازی قبلی این تیم در رویدادهای بین‌المللی سه شکست و دو تساوی ثبت شده است. آندرسن نروژی که 60 سال سن دارد، تنها یک عنوان قهرمانی در دسته سوم اتریش دارد. از ماینتس، کارلسروهه و مونشن گلادباخ (دستیار) می‌توان به‌عنوان مهمترین و شناخته شده‌ترین تیم‌های پیشین این سرمربی نروژی نام برد.

 

* تاریخچه تقابل ایران و هنگ‌کنگ

طبق آمار دو تیم هشت مرتبه به مصاف هم رفتند که هفت پیروزی و یک شکست در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شده است. آخرین بازی دو تیم به 64 روز قبل و در مقدماتی جام جهانی بازمی‌گردد. در آن مسابقه تیم ملی با پیروزی 4 بر صفر در ورزشگاه آزادی هنگ‌کنگ را شکست داد و بدرقه کرد. تنها شکست ایران مقابل هنگ‌کنگ در یک بازی دوستانه در سال 1353 رقم خورد، این مسابقه با پیروزی یک‌گله هنگ‌کنگی‌ها به پایان رسید.

 

* داور جنجالی و خاطرات بد برای تیم امید

حنا حطاب سوریه‌ای برای قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در دور دوم از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 انتخاب شده است. حطاب قضاوت دیدار تیم‌های امید ایران و ازبکستان در انتخابی مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا را به‌عهده داشت که فدراسیون فوتبال ایران به‌اتهام نشان دادن دو کارت زرد به یک بازیکن و اخراج نکردن او از این داور شکایت کرد. این داور سوری سابقه قضاوت دیدار نساجی ـ مومبای سیتی در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه دارد.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :