موضوعات ‌مرتبط: سیاسی بین الملل

a/154276 :کد

شهدای غزه به 24762 نفر رسید

شهدای غزه به ۲۴۷۶۲ نفر رسید

  جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ — ۱۶:۳۵
تعداد بازدید : ۶۰   
 تحلیل ایران -شهدای غزه به ۲۴۷۶۲ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه خبر داد که از ابتدای جنگ در این منطقه تاکنون ۲۴۷۶۲ نفر به شهادت رسیده ۶۲۱۰۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش تحلیل ایران، وزارت بهداشت غزه امروز (۲۹ دی) در صد و پنجمین روز جنگ در این منطقه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۴۷۶۲ نفر خبر داد.

 

به نوشته الجزیره، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که از تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۶۲۱۰۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند و بیش از هفت هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و امدادگران امکان دستیابی به آن‌ها را ندارند.

 

وزارت بهداشت غزه در ادامه گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش اشغالگر دست به ۱۲ جنایت جدید علیه غیرنظامیان زده که طی آن ۱۴۲ نفر شهید و ۲۷۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

همزمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای خبر داد از زمانی که پرونده نسل‌کشی اسرائیل در دادگاه لاهه مطرح شده، ارتش این رژیم بیش از هزار نفر را در غزه کشته است.

 

در بیانیه این نهاد غیردولتی آمده است: «بر خلاف روایتی که تیم وکلای اسرائیلی در دادگاه دادگستری بین‌المللی برای رد اتهام نسل‌کشی ارائه کرده‌اند، واقعیت‌های میدانی ثابت می‌کند که اسرائیل هرگز از ارتکاب این جنایت، حتی زمانی که در دادگاه به دفاع از خود می‌پرداخت، دست برنداشته است».

 

در این میان جنگ در غزه در حالی در صد و پنجمین روز خود به سر می‌برد که رژیم اسرائیل هیچ ایده و چشم‌اندازی در خصوص زمان پایان آن ندارد و تاکنون هیچ کدام از اهداف اولیه اعلامی خود را محقق نکرده است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نیز در جلسه روز سه‌شنبه با رؤسای شورای محلی در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در «بئرشبع» گفته که جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

                               

غزه     فلسطین     جنگ     اسرائیل     مجروح    


  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :