موضوعات ‌مرتبط: اجتماعی رادیو و تلویزیون

a/154279 :کد

پخش پایتخت از شنبه ۳۰ دی

به بهانه آغاز پخش مجدد «پایتخت» از تلویزیون؛ روایت یک خانواده‌

  جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ — ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۶۶   
 تحلیل ایران -به بهانه آغاز پخش مجدد «پایتخت» از تلویزیون؛ روایت یک خانواده‌

«پایتخت» از همان ابتدا توانست مسیری قابل تعمیم را برای ورود اقوام مختلف به آثار نمایشی رسانه ملی باز کند. قصه اصلی جایی بیرون از کلانشهرها و زندگی مدرن شهری، در دل روستا یا شهرهای کوچک شمال کشور رخ می‌د

تحلیل ایران- گروه هنر و رسانه: قصه‌ فصل نخست «پایتخت» از آنجا آغاز شد که خانواده‌ای ساکن در شمال کشور قصد مهاجرت به پایتخت را دارند اما پس از ورود به شهر تهران با مشکلات متنوعی دست و پنجه نرم می‌کنند. اولین فصل از مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، نوروز 1390 به تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم با روایت سفر خانواده معمولی از على آباد به تهران از شبکه‌ یک سیما پخش شد.

 

فیلم‌نامه‌ این سریال توسط خشایار الوند، محسن تنابنده و امیرحسین قاسمی نوشته شد. بازیگرانی از جمله محسن تنابنده، پژمان بازغی، حسین مهری، افشین سنگ‌چاپ، مجید واشقانی، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر، علی‌رضا خمسه، ‏رضا بنفشه‌خواه، نعیمه نظام‌دوست، سارا فرقانی، نیکا فرقانی، گیتی قاسمی، آرش نوذری، سمیرا حسن‌پور‏ و... نقش‌های فصل اول این سریال را بر عهده داشتند.

 

تولد خانواده معمولی

 

مجموعه «پایتخت» در کنار خلق موقعیت‌های طنز در زندگی روزمره شخصیت‌های داستان، توانست یک خانواده با هویت ایرانی و مختصات فرهنگ بومی را در قاب تلویزیون به نمایش بگذارد. سادگی و صمیمیت شخصیت‌های داستان، بازی‌های بدون تکلف، دیالوگ‌های روزمره و توجه تیم سازنده به ویژگی‌های فرهنگی - اعتقادی مخاطبان خود اثری متمایز را در اتمسفر تلویزیون رونمایی کرد و از این منظر دستاوردی بزرگ برای جریان سریال سازی رسانه ملی در ابتدای دهه 90 محسوب می‌شد. 

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :