موضوعات ‌مرتبط: سیاسی فلسطین

a/154331 :کد

صد و ششمین روز جنگ غزه

بمباران شدید خان‌یونس توسط جنگنده های اسرائیل

  شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ — ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۶۴   
 تحلیل ایران -بمباران شدید خان‌یونس توسط جنگنده های اسرائیل

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندار

به گزارش تحلیل ایران به نقل از تابناک جنگ غزه در شرایطی وارد صد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. جنگ غزه در شرایطی وارد صد و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

یک روزنامه عبری زبان اذعان کرد که افسران و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی از حجم تاسیسات نظامی کشف شده در غزه حیرت‌زده شده‌اند.

 روزنامه عبری زبان معاریو حجم صنایع نظامی موجود در غزه را برای ارتش رژیم صهیونیستی حیرت‌انگیز دانست و نوشت، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس توانایی بی‌پایانی در تقویت نیروهای خود با افراد جدید دارد.

پیشتر نیز روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی جزئیات جدید و حیرت‌آوری از تونل‌های زیرزمینی موجود در نوار غزه را افشا کرد و نوشت که ابعاد، عمق و انواع این تونل‌ها، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از تونل‌ها گنجایش یک خودرو را داشت و از یک منطقه به منطقه دیگر ادامه داشت و طول آن تقریبا برابر سه زمین فوتبال بود.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در بازرسی در زیر خانه یکی از فرماندهان ارشد حماس، پلکان مارپیچی را پیدا کردند که به تونلی به عمق تقریبا منفی هفت طبقه منتهی می‌شود.

این جزئیات و اطلاعات جدید درباره تونل‌های حماس توسط ارتش اسرائیل کشف و ثبت شده و برخی از آنها به شکل ویدیو و عکس اعلام شده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد که ممکن است تونل‌های بیشتر و پیچیده‌تری زیر غزه وجود داشته باشند و این تونل‌ها چالش بزرگتری برای ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

 «شب را اینجا می‌مانیم و فریاد می‌زنیم. ۱۰۵ روز است که به او [نتانیاهو] التماس می‌کنیم؛ اکنون هم می‌گوییم باید اعدام ربوده‌شدگان را متوقف کند!»، این صحبت‌های یکی از معترضان اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل یارون آبراهام بود.

فریاد خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای توافق با حماس

خبرنگار اسرائیلی شب گذشته از مقابل منزل نتانیاهو گزارش داد که زمان نجات اسرای اسرائیلی به پایان رسیده است؛ خانواده‌ها اینجا هستند تا «آخرین تلاش‌ها برای نجات جان افرادی که تاکنون باقی مانده‌اند، را انجام داده باشند یا مردگان را برای دفن در اسرائیل برگردانند».

چادرزدن خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل منزل نتانیاهو

روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

کابینه نتانیاهو در مخالفت با هر گونه توقف درگیری‌ها، همچنان بمباران علیه نوار غزه و محاصره آن را ادامه می‌دهد؛ امری که باعث شده تا شمار قابل توجهی از اسرای اسرائیلی در اثر حملات هوایی یا نرسیدن دارو توسط خود اسرائیل کشته شوند.

اعتراضات مرکزی در تل‌آویو برای توقف جنگ

براساس گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل درباره جزئیات تحصن خانواده اسرای اسرائیلی، در ساعات پایان امروز شنبه راهپیمایی بزرگی در حمایت از ربوده‌شدگان و خانواده‌هایشان در میدان‌های بزرگ اسرائیل برگزار خواهد شد و «توافق فوری» با حماس مطالبه اصلی معترضان خواهد بود.

پس‌لرزه‌های عدم توافق، خیابان‌های ملتهب و فشار اسرایی که طالب آزادی و توقف جنگ هستند، کابینه تل‌آویو را در آستانه فروپاشی قرار داده و ارتش را در نبرد با مقاومت فلسطین تضعیف کرده است. 

تجمع اسرائیلی‌ها در مقابل وزارت جنگ

رئیس سابق موساد به کابینه تل‌آویو درباره وخامت این اوضاع هشدار می‌دهد که «اگر ربوده‌شدگان زنده نمانند، اسرائیل برای اولین بار از زمان تأسیس خود جنگ را [به دلایل داخلی] خواهد باخت».

نویسنده اسرائیلی در روزنامه اسرائیل‌الیوم نداو شارگای با اشاره به اینکه «تل‌آویو برای هیچ تصمیمی درباره جنگ [از جمله آتش‌بس] نمی‌تواند به طور مستقل تصمیم بگیرد» می‌گوید «باید تلاش کنیم وابستگی به آمریکا را کم کنیم و بر اساس مصالح خود عمل کنیم».

سفر بایدن به تل‌آویو و تاکید بر مخالفتش با آتش‌بس در غزه

در مقابل، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص عاموس هارئل اختیار جنگ را در دست تل‌آویو می‌بیند و درباره هزینه‌های آن می‌نویسد «حماس برای توافق جدید، خواستار آتش‌بس دائمی و تعهد اسرائیل برای آسیب نرساندن به رهبران خود است؛ و این یعنی پایان جنگ بدون دستیابی به اهداف اعلام‌شده اسرائیل».

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :