موضوعات ‌مرتبط: اقتصادی حمل و نقل عمومی

a/154359 :کد

کاهش آمار تصادفات

تجهیز کامیون و تریلی‌ها به سامانه سپهتن

  شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ — ۲۲:۴۱
تعداد بازدید : ۶۳   
 تحلیل ایران -تجهیز کامیون و تریلی‌ها به سامانه سپهتن

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت:۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری برطرف شده است و مصوب شد که کامیون و تریلی ها به سامانه سپهتن مجهز شوند.

به گزارش تحلیل ایران،  معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه جابه‌جایی جاده‌ای بار و مسافر را تصادفات است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۱ درصد کاهش تصادفات پیش‌بینی شده و تاکنون نیز اقداماتی برای تحقق این هدف انجام شده است.

 

هادیانفر با بیان اینکه رشد وسایل نقلیه و ترددها در بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و ۱۴۴۰ شهر کشور را شاهد هستیم، افزود: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشگیری از تصادفات، رسیدگی به موقع در تصادفات و کاهش آن را در دستور اصلی کار خود قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در این نشست گزارشی از آمار تصادفات طی ۹ ماه ارائه شد و طبق این گزارش، نرخ رشد تصادفات در ماه‌های اخیر سال جاری نسبت به ماه‌های ابتدایی سال، روند نزولی را طی کرده و تمام تلاش خود را برای کاهش اثر بخش تصادفات به ویژه در دو ماه پیش رو انجام خواهیم داد تا نرخ صفر را در رشد تصادفات تجربه کنیم.

 

اصلاح ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری کشور

وی در ادامه به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه پرحادثه اشاره کرد و گفت: ۸۷۷ نقطه از این نقاط، پر تصادف است و مصوب شده است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از منابع مولدسازی حداقل ۴۰۰ نقطه را اصلاح و برطرف کند. تا کنون ۲۶۱ نقطه پر تصادف توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصلاح و برطرف شده و مابقی نقاط نیز باید تا پایان سال اصلاح و برطرف شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات پیش‌بینی شده و با توجه به مصوبات امروز از جمله برگزاری جلسه با ۱۰ استانی که بیشترین آمار تصادفات را داشتند، با حضور استانداران، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

                               



  ارسال نظر جدید:
      نام :        (در صورت تمایل)

      ایمیل:      (در صورت تمایل) - (نشان داده نمی شود)

     نظر :